شناسهٔ خبر: 106319 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد:

کاهش نسبی دما در برخی مناطق کشور/ هشدار به دریانوردان بوشهری و خوزستانی

باران کارشناس سازمان هواشناسی کشور از کاهش نسبی دما در برخی از مناطق کشور خبر داد و گفت:‌ طی دور روز آینده، افزایش ارتفاع موج در مناطق شمالی خلیج فارس به حدود دو متر می‌رسد و فعالان دریایی باید توجه لازم را به ویژه در سواحل خوزستان و بوشهر داشته باشند. 

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی کشور در گفت‌و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، از ورود سامانه بارشی جدید به کشور از سمت شمال غرب خبر داد و گفت: این سامانه به تدریج نوار غربی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز را در برمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه شدت بارش‌ها در جنوب آذربایجان غربی و استان‌های کردستان، کرمانشاه و شمال زنجان خواهد بود،‌ عنوان کرد:‌ طی این مدت بارش‌ها در ارتفاعات به شکل برف رخ می‌دهد و در سایر مناطق هم گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی همراه است.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور ادامه داد:‌ روز پنجشنبه علاوه بر مناطق مذکور،‌ مناطق جنوبی کشور از جمله شمال فارس و غرب اصفهان بارش خواهند داشت و به تدریج با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر، سواحل شمالی نیز بارش خواهند داشت و کاهش نسبی دما را در این مناطق پیش‌بینی می‌کنیم.

رفیعی با بیان اینکه روز جمعه در نوار غربی و شمالی کشور و شمال استان فارس و غرب اصفهان بارش‌ها ادامه خواهد داشت، گفت: طی امروز و فردا با توجه به شکل‌گیری توده گرد و خاک در کشورهای همسایه، این گرد و خاک به مناطق غرب، جنوب غرب و جنوب کشور انتقال می‌یابد که سبب کاهش کیفیت هوا و دید افقی در مناطق مذکور می‌شود.

وی شرایط جوی سه روز آینده را تشریح و اظهار کرد:‌ طی روزهای جمعه و شنبه در مناطق مرکزی، شرق و شمال شرق هم پدیده غالب وزش باد شدید خواهد بود که سبب خیزش گرد و خاک در این مناطق خواهد شد.

رفیعی افزود:‌ از بعد از ظهر روز پنجشنبه و طی روز جمعه مناطق شمالی خلیج فارس مواج و متلاطم خواهند بود که با توجه به هشدار دریایی که در سطح نارنجی منتشر شده است، افزایش ارتفاع موج به حدود دو متر می‌رسد و فعالان دریایی باید توجه لازم را به ویژه در سواحل خوزستان و بوشهر داشته باشند. 

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به صاف بودن آسمان تهران، گفت: آسمان تهران به تدریج نیمه ابری خواهد شد و از بعداز ظهر بارش پراکنده باران را خواهد داشت. حداکثر دما در تهران ۱۶ درجه و حداقل دما فردا به ۸ درجه بالای صفر می‌رسد.