شناسهٔ خبر: 10634 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با هفته دولت انجام می‌شود؛

آغاز صدور اسناد مالکیت در بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی استان هرمزگان/ بهره‌برداری از پل بزرگ هیله رود در جاسک

بارگیری 94 میلیون تن در بنادر استان هرمزگان در سال93 مدیرکل راه وشهرسازی هرمزگان از آغاز صدور اسناد مالکیت در بافت فرسوده و سکونت گاه های غیر رسمی، بهره برداری از پل بزرگ هیله رود و ۲۶ پروژه راه روستایی در هفته دولت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره کل راه وشهرسازی استان ،مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان با اعلام این خبر در نشست خبری با خبرنگاران استان گفت: اجرای این طرح در راستای توانمند سازی ساکنان بافت فرسوده و سکونت گاه های غیررسمی از هفته گذشته آغاز شده که تا پایان امسال نیز ادامه خواهد داشت.

وی در تشریح جزئیات این طرح گفت: بر اساس قانون این مصوبه مشمول اراضی می شود که قبل از ۸۳ منجر به احداث شده است و تصرفاتی که بعد از این تاریخ صورت گرفته مشمول نخواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان در عین حال تصریح کرد، برای دریافت سند این زمین ها شرایطی در نظر گرفته شده که از جمله آن می توان به عدم استفاده از تسهیلات دولتی در سنوات گذشته متقاضی اشاره کرد.

دستوان ادامه داد، در طرح کنونی ۱۵۰ متر از زمین ها برای صدور سند با قیمت دولتی در نظر گرفته شده است و زمین های تصرفی مازاد بر این متراژ، با قیمت کارشناسی محاسبه خواهد شد.

وی بیان داشت: در راستای تسهیل صدور سند، تفاهم نامه ای با شهرداری، ثبت اسناد و املاک و کانون کارشناسان رسمی دادگستری منعقد شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان افزود: در حال حاضر ۲۳ هزار واحد بدون سند در اراضی تصرفی قرار دارد که امیدواریم با اجرای این طرح بتوان اقدام لازم جهت سنددار کردن واحدها صورت گیرد.

دستوان ابراز امیدواری کرد، اجرای این طرح بتواند در زیباسازی محلات حاشیه ای شهر و خدمات رسانی به مردم کمک شایانی کند.

وی در ادامه به طرح توسعه عمران شهرها اشاره کرد و گفت: از ۴۰ شهر هرمزگان، طرح توسعه عمران ۳۲ شهر به تصویب رسیده است. همچنین توسعه عمران چهار شهر توسط منطقه آزاد و چهار شهر دیگر نیز در قالب طرح هادی توسط استانداری هرمزگان صورت می گیرد.

۸۸۰میلیارد تومان اعتبار برای ۱۵۵۰ کیلومتر راه روستایی

وی در ادامه به فعالیت راه و شهرسازی در حوزه راه روستایی اشاره کرد و گفت: ۵۰ درصد جمعیت استان هرمزگان در روستاها زندگی می کنند که نیاز است کار عظیمی در حوزه راه روستایی صورت گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان گفت:به رغم اینکه جمعیت بالایی از هرمزگان در روستاها زندگی می کنند اما میزان برخورداری از راه روستایی بسیار پائین است و تلاش های زیادی صورت گرفته تا میزان برخورداری از راه در روستایی را افزایش دهیم.

به گفته وی، بیشتر روستاهای هرمزگان پراکنده و در موقعیت کوهستانی قرار دارند و این پراکندگی و کوهستانی بودن نیازمند ۱۵۵۰ کیلومتر راه روستایی فقط برای روستاهای بالای ۵۰ خانوار است که اعتباری بالغ بر ۸۸۰ میلیارد تومان می طلبد.

دستوان به انتظارات مردم در احداث راه روستایی اشاره کرد و گفت: مردم انتظار دارند با وضعیت جغرافیایی استان راه ها در مدت زمان یک یا دو ساله تکمیل و به بهره برداری برسد اما با برآوردی که ما انجام داده ایم حداقل ۱۰ سال طول می کشد که تمامی روستاهای بالای ۵۰ خانوار آسفالت شود.

وی همچنین از بهره برداری ۲۶ پروژه راه روستایی در هفته دولت امسال خبر داد و گفت: این پروژه ها به طول ۶۷ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد. علاوه بر این ۲۶ پروژه روکش آسفالت راه روستایی در هفته دولت قابل افتتاح است.

بهره برداری از پل بزرگ هیله رود در هفته دولت

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان همچنین به احداث آزاد راه در استان هرمزگان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۳۴ کیلومتر آزاد راه از محل اعتبارات دولتی انجام شده است که می بایست ۳۰۰ کیلومتر دیگر نیز احداث شود.

دستوان در ادامه به بزرگراه احداث شده در هرمزگان اشاره کرد و گفت: تاکنون ۶۰۰ کیلومتر بزرگراه در هرمزگان ساخته شده و ۲۴۰ کیلومتر نیز در حال احداث است. در حوزه راه اصلی نیز ۱۵۰۰ کیلومتر راه باید ساخته شود که ۵۰۰ کیلومتر پیش از این ساخته شده و ۹۰ کیلومتر نیز در حال احداث است.

وی همچنین از بهره برداری پل بزرگ هیله رود در هفته دولت خبر داد و گفت: این پل با اعتباری بالغ بر ۵/۵ میلیارد ریال در شهرستان جاسک احداث شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان به اقدامات انجام شده در حوزه راهداری اشاره کرد و گفت: ایمن سازی راه ها یکی از اقدامات مستمر راه و شهرسازی است. در همین راستا اقدامات زیادی در نصب علائم، خط کشی جاده و... صورت گرفته است.

به گفته وی،به رغم کمبود اعتبارات حداقل چهار هزار کیلومتر از محورهای استانی خط کشی شده و ۱۰ هزار علائم هشداری نصب شده است.

دستوان همچنین خواستار همکاری مردم در نگهداری علائم در محورها شد و گفت: مردم می توانند در نگهداری علائم با راه و شهرسازی همکاری و جلوی سرقت یا تخریب آن را بگیرند.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان به بهره برداری ۱۷ پروژه راهداری در هفته دولت اشاره کرد و گفت: این پروژه ها با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال آماده بهره برداری است.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان به اقدامات انجام شده در حوزه راهداری اشاره کرد و گفت: ایمن سازی راه ها یکی از اقدامات مستمر راه و شهرسازی است. در همین راستا اقدامات زیادی در نصب علائم، خط کشی جاده و... صورت گرفته است.

به گفته وی، به رغم کمبود اعتبارات حداقل چهار هزار کیلومتر از محورهای استانی خط کشی شده و ۱۰ هزار علائم هشداری نصب شده است.

دستوان همچنین خواستار همکاری مردم در نگهداری علائم در محورها شد و گفت: مردم می توانند در نگهداری علائم با راه و شهرسازی همکاری و جلوی سرقت یا تخریب آن را بگیرند.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان در پایان این نشست به بهره برداری ۱۷ پروژه راهداری در هفته دولت اشاره کرد و گفت: این پروژه ها با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال آماده بهره برداری است./ 

نظر شما