شناسهٔ خبر: 106369 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در جریان پنجاه و هشتمین نشست شورای مدیران سازمان هواشناسی صورت گرفت؛

افتتاح ۹ پروژه هواشناسی با دستور وزیر راه و شهرسازی

رستم قاسمی در پنجاه و هشتمین نشست شورای مدیران ستادی و استانی سازمان هواشناسی کشور، افتتاح سه پروژه در ستاد این سازمان و شش پروژه به صورت مجازی در چهار استان با دستور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، همزمان با شصت و سومین سالگرد تاسیس سازمان هواشناسی کشور، پنجاه و هشتمین نشست شورای مدیران ستادی و استانی، به صورت حضوری و مجازی، روز چهارشنبه، ۱۸ اسفندماه با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.

رستم قاسمی، ضمن حضور در سازمان هواشناسی کشور از مرکز پایش، پیش‌بینی و مدیریت بحران بازدید کرد و در جریان دستاوردهای این سازمان قرار گرفت. 

در ابتدای این جلسه، سحر تاج‌بخش، رئیس سازمان هواشناسی کشور اهم اقدامات این سازمان در دولت سیزدهم را تشریح کرد و به بیان مشکلات و چالش‌های پیش‌روی سازمان هواشناسی کشور پرداخت‌.

در ادامه، سامانه متادیتا شامل پروتکل هشدار مشترک CAP، سامانه پایگاه قرارداد سازمان هواشناسی کشور و فاز یکم سامانه هشدار سیل سازمان هواشناسی کشوربا دستور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شدند.

در این جلسه همچنین چند پروژه استانی هواشناسی تحت عنوان افتتاح ایستگاه خودکار هواشناسی منطقه گردشگری تخت سلیمان با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال در آذربایجان غربی، پروژه هواشناسی استان مازندران تحت عنوان افتتاح ایستگاه اقلیم شناسی خودکار کلاردشت با اعتباری بالغ بر اعتبار ۱۲ میلیارد ریال به دستور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد. 

همچنین پروژه هواشناسی سامانه کمک ناوبری CAT I (RVR) با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال در استان یزد و ایستگاه خودکار اقلیم شناسی بادرود نطنز، ایستگاه خودکار بارانسنجی سمیرم و ایستگاه خودکار بارانسنجی گلشهر گلپایگان با اعتبار ۱۸ میلیارد ریال نیز از دیگر پروژه‌هایی بودند که با دستور مقام عالی وزارت راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسیدند.

در پایان اما به مناسبت شصت و سومین سالگرد تاسیس سازمان هواشناسی، با اهدای لوح تقدیر با حضور رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی، امین کیانی، سرپرست مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی و سحر تاج‌بخش، رئیس سازمان هواشناسی کشور از پیشکسوتان این سازمان تقدیر شد.