شناسهٔ خبر: 106370 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

توافق ایران و آذربایجان به منظور تردد این کشور از خاک ایران به نخجوان/ واگذاری چند پروژه از سوی آذربایجانی‌ها به ایران/ نام‌نویسی متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن تا ۲۹ اسفندماه

رستم قاسمی مقام عالی وزارت راه و شهرسازی اهداف سفر به جمهوری آذربایجان را تشریح کرد و از توافق ایران و آذربایجان به منظور تردد این کشور از خاک ایران به نخجوان خبر داد و گفت: همچنین سامانه نام‌نویسی متقاضان طرح نهضت ملی مسکن نیز تا ۲۹ اسفندماه باز است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در جریان حضوردر سازمان هواشناسی با اشاره به اهداف سفر خود به جمهوری آذربایجان اظهار کرد: در این سفر تفاهم‌نامه‌ای را خصوصا در حوزه ترانزیت با آذربایجان خواهیم داشت و در بحث مشارکت در نوسازی این کشور نیز گفتگو خواهیم کرد.

وی افزود: امیدواریم طی دو روزی که پانزدهمین کمیسیون مشترک بین ایران و آذربایجان برگزار می‌شود، تفاهمات و توافقاتی را میان دستگاه‌های مختلف دو کشور شاهد باشیم. 

قاسمی از توافق بر واگذاری چند پروژه به ایران از سوی کشور آذربایجان در این سفر خبر داد و گفت: مقرر شده این پروژه از طرف آذربایجانی‌ها به ایران واگذار شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: موضوع عبور از رودخانه نیز در دستور کار است و آذربایجانی‌ها برای تردد به سمت نخجوان مقرر شده از خاک ایران عبور کنند و این مساله جزو برنامه‌های قراردادی ما در این سفر است.

به گفته وی، حوزه انرژی و موضوع آب از دیگر موضوعات مورد توافق ایران با آذربایجان در حوزه صنعت است؛ همچنین با توجه به فعالیت ایران‌خودرو در این کشور، مقرر شده این شرکت توسعه پیدا کند.

قاسمی با بیان اینکه گفت و گو در حوزه کشاورزی و واردات کالا میان دو طرف نیز در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: در سفر پیش‌ِرو به منظور توافق در حوزه ورزش نیز اقدام خواهیم کرد.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: وزارتخانه‌هایی که در این سفر ما را همراهی می‌کنند، هرکدام توافقنامه‌هایی را خواهند داشت که ان‌شاءالله در این سفر امضا خواهد شد.

وی همچنین به بحث طرح نهضت ملی مسکن، اشاره کرد و گفت: تعداد زیادی از استان‌ها فعالیت خود را به منظور احداث و تحویل واحدها آغاز کرده‌اند و تا ۲۹ اسفندماه نیز سامانه نام‌نویسی باز است.

قاسمی افزود: از همه مردم ایران که متقاضی مسکن هستند، درخواست می‌کنم حتما تا ۲۹ اسفند ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه حدود یک میلیون زمین وجود دارد که به سبب اسنادی که کامل نبوده، در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار نگرفته بود، گفت: اکنون این زمین‌ها در اختیار این وزارتخانه است.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در پنج مرکز استان مجاز به توسعه نیستیم که شهر تهران یکی از این موارد است و ثبت نام کنندگان طرح نهضت ملی مسکن به شهرهای جدید اطراف تهران که در دستور کار هستند، منتقل می‌شوند.