شناسهٔ خبر: 106463 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر اعلام کرد:

نرخ بلیت شناورهای مسافری دریایی در نوروز ۱۴۰۱ افزایش نمی‌یابد/ ۵۰ فروند شناور فعال آماده خدمت‌رسانی به مردم

ساخت یک فروند شناور مسافربری در قشم مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: در نوروز ۱۴۰۱ قیمت بلیت شناورهای مسافری دریایی افزایش نخواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسین عباس‌نژاد در خصوص نرخ بلیت شناورهای مسافری دریایی در نوروز ۱۴۰۱، گفت: در راستای حمایت از سفرهای دریایی و نیز ترویج فرهنگ دریایی، نرخ بلیت شناورهای مسافری دریایی، هیچ گونه افزایش قیمتی در نوروز ۱۴۰۱ نخواهد داشت.

وی ادامه داد: طرح تسهیل سفرهای دریایی ویژه نوروز ۱۴۰۱ که از ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ تا ۱۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ خواهد بود و سازمان بنادر و دریانوردی با توجه به مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا در راستای اجرای طرح مذکور به نحو مطلوب اقدام کند.

رئیس ستاد سفرهای دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ در راستای واقعی سازی نرخ بلیت شناورهای مسافری دریایی و به منظور افزایش ایمنی شناورها، افزایش نرخ بلیت شناورهای مسافری دریایی مدنظر قرار گرفت، گفت: قرار بر این است که به طور سالانه با نظارت دستگاه‌های ذیربط، نرخ بلیت تعیین شود و بر اساس دستورالعمل‌های مربوطه این تعیین نرخ مدنظر قرار خواهد گرفت.

عباس‌نژاد با بیان اینکه تعیین نرخ بلیت توسط تعاونی‌های حمل و نقل مسافری دریایی در استان‌ها صورت می‌گیرد و افزایش قیمت بر اساس دستورالعمل‌های مربوطه است، گفت: تعیین نرخ، جهت اخذ تاییدیه به ادارات کل بنادر و دریانوردی استان‌ها ارسال می‌شود و پس از تطبیق با مفاد دستورالعمل، به تصویب می‌رسد.

وی افزود: طی ۲ سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا، طرح تسهیل سفرهای دریایی ویژه نوروز انجام نشد و امسال خوشبختانه شرایط متفاوت است.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه ظرفیت ناوگان مسافری دریایی فعال تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران حدود ۵۰ فروند است، گفت: این تعداد شناور دارای ۵۶۰۰ صندلی است و علاوه بر این ۵ فروند هم ناوگان مسافری بین المللی داریم که حدود ۳۰۰۰ صندلی ظرفیت دارند و امیدواریم شرایط سوخت برای آنها فراهم شود تا از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده کنیم.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، پیش از این طبق اعلام وزیر راه و شهرسازی، به روسای ناوگان‌های حمل و نقلی کشور ابلاغ شد که تا پایان فروردین سال ۱۴۰۱ تعرفه‌های ناوگان حمل و نقل عمومی افزایش نخواهد یافت.