شناسهٔ خبر: 10652 - سرویس پربحث‌ترین اخبار
نسخه قابل چاپ

مدیر علمی طرح جامع مسکن:

اجرای طرح جامع مسکن با قانون اساسی تناقض ندارد

فردین یزدانی مدیر علمی طرح جامع مسکن با بیان آنکه این طرح در راستای اجرای قانون اساسی و با هدف دسترسی افراد به مسکن مناسب اجرا می شود، گفت: طرح یادشده با قانون اساسی هیچ تناقضی ندارد، بلکه در راستای اجرای اصل قانون اساسی و برای خانه دار شدن اقشار مختلف جامعه به خصوص دهک های پایین است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی فردین یزدانی با اشاره به مزیت های طرح جامع مسکن، به ایرنا گفت: این طرح مجموع سیاست های کامل حمایتی دولت در تامین مسکن، زمین و پرداخت تسهیلات برای خرید خانه با نرخ بهره پایین است تا تمام افراد جامعه بتوانند با استفاده از آن صاحب مسکن شوند.

مدیر علمی طرح جامع مسکن با بیان آنکه روح حاکم بر این طرح جلوگیری از فعالیت سوداگرانه در بخش زمین و مسکن است، افزود: بازار خرید و فروش مسکن همواره شاهد فعالیت سوادگرانه بوده اما اجرای طرح جامع مسکن از هرگونه سوداگری در این بخش جلوگیری می کند.

یزدانی اظهار داشت: حمایت از اقشار آسیب پذیر و کم درآمد جامعه از قالب مسکن اجتماعی برای خانه دار شدن از ویژگی های طرح جامع مسکن است و راهکارهای خانه دار شدن اقشار مختلف و دهک های پایین جامعه به تفکیک مناطق مختلف کشور با توجه به شرایط اقتصادی آن منطقه ارایه شده است.

مدیر علمی طرح جامع مسکن با بیان اینکه این طرح به تفکیک هر منطقه جغرافیایی کشور برای هر منطقه و هر گروه درآمدی راه حل مناسبی را برای خانه دار شدن ارایه داده است، گفت: در این طرح با اجرای سیاست های حمایتی دولت، اقشار کم درآمد و متوسط جامعه می توانند خانه دار شوند.

یادآور می شود، طرح جامع مسکن اواسط خرداد ماه سال جاری توسط وزارت راه و شهرسازی رونمایی شد و در این طرح تکالیف دولت در خانه دار شدن متقاضیان مشخص شده و دولت با اجرای برنامه های مختلف و با تقویت شاخص توان پذیری، به خانه دار شدن متقاضیان کمک می کند.

هدف از اجرای این طرح تهیه مسکن مناسب برای همه آحاد جامعه است که بتوانند با استفاده از حمایت های مختلف و دریافت تسهیلات بانکی صاحب خانه شوند.

برچسب‌ها:

نظر شما