شناسهٔ خبر: 106591 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد؛

افزایش قابل توجه پروازهای خارجی در نوروز ۱۴۰۱/ وعده مسئولان عراقی برای تعدیل هزینه‌های پرواز به عتبات برای زائران ایرانی/ اضافه شدن دو پیک پروازی جدید به مجموعه پروازهای ایران؛ به‌زودی

محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از وعده مسئولان عراقی برای تعدیل و کاهش هزینه‌های مربوط به فرودگاه نجف برای زائرین ایرانی و نیز اضافه شدن دو پیک پروازی جدید به مجموعه پروازهای کشورمان در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد محمدی‌بخش معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با تشریح اقدامات صورت گرفته در این سازمان برای خدمت‌رسانی مطلوب به مسافران نوروزی، ضمن بیان این نکته که با توجه به تعطیلات چند هفته اخیر از جمله ایام نیمه شعبان، پروازهای نوروزی عملا از ۲۷ رجب شروع شده است، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم برای ایام نوروز هم در پروازهای داخلی و هم خارجی، با افزایش تقاضا برای سفر روبه‌رو باشیم.

سازمان هواپیمایی در نوروز ۱۴۰۱ برخلاف سال‌های گذشته تعطیل نیست

وی از انجام چک‌های نوبتی هواپیماها، خواب پرنده‌ها، سیمیلاتورها و مجوزهای لازم زودتر از موعد خبر داد و یادآور شد: سازمان هواپیمایی کشوری امسال در ایام نوروز (برخلاف سال‌های گذشته) تعطیل نیست تا صدور مجوزها حسب مورد انجام شود. در سال‌های گذشته حتی تا ۲۵ فروردین هم سفرهای نوروزی برقرار بود اما پیش‌بینی ما این است که در سال پیش رو، از ۱۴ فروردین که اول ماه مبارک رمضان خواهد بود، سفرهای نوروزی هوایی کاهش پیدا می‌کند.

به احتمال زیاد در نوروز ۱۴۰۱ شاهد افزایش ۱۵۰ درصدی پروازهای خارجی باشیم

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، تعداد مجوزهای پروازهای خارجی را ۹۳۶ مورد عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۱۲۱ مورد ایرلاین‌های خارجی و ۸۲۵ مورد داخلی هستند. همچنین پروازهای داخلی ۸۸۹ مورد است و پیش‌بینی ما هم افزایش ۱۵۰ درصدی در پروازهای خارجی است و به همین جهت کار بسیار سنگینی در پیش رو داریم.

انجام رزمایشی با هدف آمادگی جهت مقابله با حملات سایبری احتمالی در حوزه هواپیمایی

محمدی‌بخش با اشاره به جلسه‌ای که با مدیران ایرلاین‌ها برگزار شده است، اضافه کرد: مهم‌ترین تهدیدی که در حوزه هوایی ممکن است به وجود بیاید، موضوع حملات سایبری است که برای آن رزمایشی را تدارک دیده‌ایم؛ هم فرودگاه امام خمینی (ره)، هم شرکت فرودگاه‌ها و هم ایرلاین‌ها در این زمینه آمادگی لازم را دارند.

شیوه‌نامه پذیرش مسافران در پروازها بر اساس پروتکل‌های جدید مقابله با کرونا

وی با اشاره به اینکه تمامی ایرلاین‌ها و مجموعه‌های فروش بلیط‌‌های هوایی به سامانه «ایران من» متصل هستند، درباره کم و کیف پذیرش مسافران از حیث سلامت و کنترل و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در حوزه پروازهای خارجی نیز گفت: پروازهای خارجی پذیرش مسافران را به شرط تزریق ۲ دُز واکسن منوط به یک بار ابتلا (با ارائه پی. سی. آر) را - که به معنی تزریق ۳ دُز واکسن کرونا است - پذیرفته‌اند که این موضوع در ایران هم جاری و ساری شده است.

قول مسئولان عراقی برای تعدیل هزینه‌های پرواز به عتبات برای زائران ایرانی

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در رابطه با سفرهای هوایی برای زیارت عتبات عالیات نیز، ضمن اشاره به دیدار چند روز گذشته خود با همتای عراقی‌اش و نیز رئیس فرودگاه نجف، از وعده تعدیل و کاهش هزینه‌های مربوط به فرودگاه نجف برای زائرین ایرانی از سوی طرف عراقی خبر داد و تاکید کرد: با توجه به ثبت نام ۳۰ هزار نفر از هموطنانمان جهت انجام سفرهای نوروزی به شهر نجف و امکان ثبت‌نام آزاد، پیش‌بینی ما این است که در این ایام حدود ۴۰ هزار نفر در این ایام به نجف اشرف مشرف شوند.

افزوده شدن دو پیک پروازی جدید به مجموعه پروازهای ایران؛ به‌زودی

محمدی‌بخش همچنین با بیان اینکه علاوه بر عراق که پیک اصلی سفرهای هوایی ما در ایام نوروز خواهد بود، دو پیک دیگر هم به‌زودی به مجموعه پروازی کشورمان اضافه خواهند شد، در بیان جزئیات بیشتر این خبر گفت: با توجه به تعطیلی پروازهای ایرفلوت در روسیه، این کشور با رکود بسیار شدیدی در انجام سفرهای هوایی مواجه شده است و چند روز قبل به هواپیمایی ایران درخواست رسمی دادند که به شرط اینکه هواپیماهای روسیه توقیف نشوند، شیفت پروازی‌شان روی هواپیمایی ایران باشد.

وی در این رابطه، ضمن ابراز امیدواری نسبت به اینکه ایران بتواند بارِ هوایی مسکو - تهران - استانبول و مسکو - تهران - دُبی را بردارد، درباره پیک هوایی دیگری که به زودی به مجموعه پروازی کشورمان افزوده خواهد شد، نیز عنوان کرد: همچنین پروازهایِ به سمت اروپا برای ۵ مقصد جدید شروع خواهد شد که به معنی افزایش تعداد پروازها به سمت اروپا خواهد بود.