شناسهٔ خبر: 106657 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان خبر داد:

ثبت‌نام ۹۷ هزار متقاضی خودمالکی در سامانه نهضت ملی مسکن/پالایش شروط سه گانه ۹۵ درصد متقاضیان به اتمام رسید

محمود زاده معاون مسکن و ساختمان با اعلام اینکه بیش از ۵ میلیون متقاضی مسکن در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند مهلت ثبت‌نام را ۲۹ اسفند اعلام و تاکید کرد: فعلا برنامه‌ای برای تمدید مهلت نام‌نویسی وجود ندارد.

محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اعلام اینکه بیش از ۵ میلیون متقاضی در سامانه طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند و نام‌نویسی طرح تا پایان ۲۹ اسفند ادامه دارد، به ارایه نکاتی در خصوص انجام پالایش‌های متقاضیان نام‌نویسی شده پرداخت.

معاون مسکن و ساختمان با تاکید بر اینکه ثبت‌نام تا ۲۹ اسفند ادامه دارد و در حال حاضر برنامه‌ای برای تمدید این مهلت وجود ندارد، گفت: باید کسانی که در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند پالایش و تعیین‌تکلیف و اسامی نهایی شده اطلاع‌رسانی شود.

ثبت‌نام ۴۴۷ هزار متقاضی مرد بین ۲۳ تا ۴۵ سال سن در سامانه نهضت ملی مسکن

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: تاکنون بیش از ۵ میلیون متقاضی در طرح‌های حمایتی مسکن ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۴۴۷ هزار متقاضی مردان مجرد ۲۳ تا ۴۵ سال سن را شامل می‌شوند. همچنین از این میزان ثبت‌نامی‌ها بیش از ۹۷ هزار واحد متقاضی خودمالکی هستند که  در دو ماه گذشته با فراهم شدن شرایط ثبت‌نام اطلاعات خود را در سامانه طرح نهضت ملی مسکن درج کردند.

وی با تاکید بر اینکه هم‌زمان با ثبت‌نام پالایش‌های طرح نهضت ملی مسکن آغاز شد، توضیح داد: تاکنون بیش از ۹۵ درصد پالایش‌های سه گانه که شامل سابقه مالکیت، فرم ج و تاهل است در ستاد وزارتخانه انجام شده و متقاضیان پالایش شده به استان‌ها برای پالایش شرط چهارم که سابقه سکونت در شهر مورد تقاضاست معرفی شدند.

محمودزاده گفت: شرط چهارم که شامل سابقه سکونت در شهر موردتقاضاست در اداره کل راه و شهرسازی استان و یا شهر جدید موردتقاضا در حال انجام است. تمامی افرادی که  شروط سه گانه آنها در ستاد وزارتخانه انجام شده به کارتابل استانی منتقل شدند و در شهرهای جدید و ادارات کل سابقه سکونت آنها در حال انجام است تا تایید شروط، نهایی و اعلام شود. اینکار در استان‌ها با سرعت  در حال انجام است که چنانچه نهایی شود، معرفی به بانک، باز کردن حساب بانکی و معرفی به پروژه‌ها متعاقب آن انجام خواهد شد.