شناسهٔ خبر: 106720 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت؛

اجرای پویش همراهان سفر ایمن در نوروز ۱۴۰۱ با هدف فرهنگ‌سازی و کاهش سوانح رانندگی/ تلاش برای رفع انسداد جاده چالوس تا ۲۵ اسفند/ نرخ کرایه‌های حمل و نقل مسافر افزایش نمی‌یابد

جاده کلیبر - خداآفرین اجرای پویش همراهان سفر ایمن در نوروز ۱۴۰۱ با هدف فرهنگ‌سازی و کاهش سوانح رانندگی، عدم افزایش نرخ کرایه‌های حمل و نقل مسافر و تلاش برای رفع انسداد جاده چالوس تا ۲۵ اسفند برخی از مهمترین اخبار حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،‌ مهمترین اخبار حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

صدور ۱۵ مجوز غیرحضوری در بخش حمل و نقل جاده‌ای/ الزام دستگاه‌های مرجع صدور مجوزهای کسب و کار به ثبت مدارک در درگاه ملی مجوزها

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از الزام دستگاه‌های مرجع صدور مجوزهای کسب و کار به ثبت مدارک مورد نیاز برای صدور مجوز در درگاه ملی مجوزها خبر داد.

اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه‌خیز با دستور رئیس جمهور

وزیر راه وشهرسازی با اشاره به جلسه روز گذشته با رئیس جمهور، از دستور وی مبنی بر تخصیص پنج هزار میلیارد تومان اعتبار به وزارت راه و شهرسازی برای رفع نقاط حادثه‌خیز خبر داد.

رشد حدود ۹۷ درصدی اعتبارات احداث بزرگراه در سیستان و بلوچستان 

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از رشد حدود ۹۷ درصدی اعتبارات احداث بزرگراه و راه اصلی در سالجاری در این استان نسبت به سال گذشته خبر داد.

تحقق حداکثری درخواست‌های مراجعه کنندگان به میز ارتباطات مردمی وزارت راه و شهرسازی در سفرهای استانی/ برخورد جدی با مدیرانی که دغدغه مردم را جدی نمی‌گیرند/ کسب رتبه برتر میز ارتباطات وزارت راه و شهرسازی در سفرهای اخیر استانی

مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی گفت: رفع معضلات مردم باید دغدغه اصلی مدیران باشد و اگر دغدغه‌شان رفع مشکلات نباشد، با آنان با جدیت برخورد می‌شود.

افزایش ۳۰ درصدی ترانزیت نسبت به سال ۱۳۹۸/ نرخ کرایه‌های حمل و نقل مسافر افزایش نمی‌یابد/ افزایش قریب به ۳۰ درصدی میزان قیر اختصاصی در بودجه ۱۴۰۱/ صدور اخذ مجوز ورود ماشین‌آلات سنگین راهداری توسط مجلس 

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از عدم افزایش نرخ کرایه‌های حمل و نقل مسافر خبر داد و گفت:‌ در حوزه ترانزیت نیز در سال جاری ۸.۵ میلیون تن جابه‌جایی ترانزیت ثبت شد که نسبت به سال ۱۳۹۸ نزدیک به ۳۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

تلاش برای رفع انسداد جاده چالوس تا ۲۵ اسفند/ استفاده از منابع صندوق حمل و نقل برای نگهداری راه‌ها

معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی و دبیر کمیسیون ایمنی راه‌ها با شاره به حضور مسئولان و متخصصان سازمان راهداری در جاده چالوس برای بررسی فرونشست زمین و شکاف ایجاد شده گفت: تلاش‌ها بر این است تا تعمیرات به سرعت صورت گرفته و مسیر برای ایام نوروز و بعد از بیست و پنجم اسفندماه باز شود.

پیش‌بینی انجام ۷.۵ میلیون جابجایی جاده‌ای در نوروز ۱۴۰۱/ استعلام سلامت مردم در سفر با سامانه «ایران من»/ خدمت‌رسانی به مردم در جاده‌ها با بیش از ۱۲ هزار راهدار

آخرین اقدامات صورت گرفته بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده در خصوص کم و کیف سفرها در نوروز ۱۴۰۱ در نشست خبری امروز معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با موضوع سفرهای نوروزی تشریح شد.

اجرای پویش همراهان سفر ایمن در نوروز ۱۴۰۱ با هدف فرهنگ‌سازی و کاهش سوانح رانندگی

مدیركل روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از آغاز پویش همراهان سفر ایمن در نوروز ۱۴۰۱ خبر داد و به تشریح اهداف این پویش پرداخت.

بهره‌برداری از ۷۴ کیلومتر آزادراه در سال ۱۴۰۰/افتتاح طولانی‌ترین تونل آزادراهی خاورمیانه در ایران

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از افتتاح طولانی‌ترین تونل کشور و خاورمیانه در پروژه آزادراه خرم آباد به بروجرد طی سال جاری خبر داد.

تاکید بر توسعه همکاری‌های دو کشور در حوزه حمل و نقل/افزایش حجم تبادلات تجاری

وزیر راه و شهرسازی کشورمان در دیدار با رئیس جمهوری آذربایجان ضمن تاکید بر توسعه همکاری‌های دو کشور در حوزه حمل و نقل گفت: پیوستگی فرهنگی ملت‌های دو کشور همیشه موجب رشد و توسعه روابط دوستانه و برادرانه شده است.