شناسهٔ خبر: 106728 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مقابله با شرایط اضطرار دریایی و جستجو و نجات و اطفای حریق شناور با برگزاری دو مانور در بنادر امام (ره) و خرمشهر

مانور مانور ترکیبی مقابله با شرایط اضطرار دریایی در مجتمع بندری امام خمینی (ره) و مانور چندمنظوره جستجو و نجات دریایی و اطفای حریق شناور در بندر خرمشهر برگزار شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مانور ترکیبی مقابله با شرایط اضطرار دریایی شامل عملیات اطفاء حریق در کشتی، جستجو و نجات، غواصی و مقابله با آلودگی دریایی با هدف ارتقای آمادگی برای کنترل و کاهش خسارت و عوارض زیست محیطی ناشی از سانحه به ویژه در شرایط نامساعد جوی در مجتمع بندری امام خمینی (ره) برگزار شد.

عادل دریس؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به شرکت ۱۷ فروند شناور در این مانور، گفت: فرماندهان تیم‌های عملیاتی در ۵ مرحله‌ مختلف اقدامات متناسب برای اعزام، استقرار، هدایت، کنترل و پاکسازی آلودگی را با همکاری دیگر عوامل اجرا کردند.

وی با اشاره به اینکه مجتمع بندری امام خمینی (ره) یکی از بنادر مهم کشور در زمینه‌ تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی است، یادآور شد: توقف فعالیت‌های عملیاتی بر اثر بروز سوانح، اثرات نامطلوبی بر زنجیره تأمین کالا به دنبال دارد و برگزاری این گونه تمرینات طبق تقویم هر ساله، موجب افزایش توان عملیاتی و آمادگی پاسخگویی به شرایط اضطرار دریایی می‌شود.

همچنین مانور چند منظوره جستجو و نجات دریایی و اطفای حریق شناور در بندر خرمشهر با موفقیت برگزار شد.

نوراله اسعدی؛ مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر درباره مانور چند منظوره جستجو و نجات دریایی و اطفای حریق شناور، گفت: در آستانه اجرای طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۱ و در راستای اشاعه فرهنگ جستجو و نجات و ایمنی دریایی  مانور یاد شده با حضور مردم خرمشهر در رودخانه کارون به منظور حفظ آمادگی و ارزیابی توان فنی و عملیاتی تیم‌ها و شناورهای دریایی بندر خرمشهر در مواقع اضطرار برگزار شد.

وی ارتقاء سطح ایمنی تردد شناورها، ارزیابی میزان آمادگی واحد‌های دریایی، سنجش میزان توانایی و مهارت پرسنل در اجرای عملیات، کشف نقاط قوت و ضعف را از دیگر اهداف این مانور اعلام کرد.

به گزارش سازمان بنادر ودریانوردی، مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر درخصوص مراحل اجرای این  مانور تصریح کرد: در این مانور  علاوه بر ۳۰نیروی انسانی  ۶فروند شناور و ۲ دستگاه خودرو امداد و نجات مشارکت داشتند.