شناسهٔ خبر: 106760 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل هوایی در هفته‌ای که گذشت؛

قیمت بلیت مسافری تا پایان رمضان ۱۴۰۱ افزایش نمی‌یابد/ افزایش روزانه ۵۰ پرواز به پروازهای فرودگاه امام خمینی(ره) در نوروز ۱۴۰۱

هواپیمایی ایران ایر هما فرودگاه قیمت بلیت مسافری تا پایان رمضان ۱۴۰۱ افزایش نمی‌یابد، افزایش روزانه ۵۰ پرواز به پروازهای فرودگاه امام خمینی(ره) در نوروز ۱۴۰۱ و اعزام تیم ملی فوتبال ایران با پرواز اختصاصی «هما»، به کره‌جنوبی برخی از مهمترین اخبار حوزه حمل ونقل هوایی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخبار حوزه حمل و نقل هوایی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

بلیت مسافری تا پایان رمضان ۱۴۰۱ افزایش نمی‌یابد/ هیچ ایرلاینی بیش از سقف تعیین شده حق فروش بلیت ندارد

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه با روش‌های غیربودجه‌ای در سال ۱۴۰۱ در بخش حمل و نقل تحویل ایجاد خواهد شد تاکید کرد: بلیت مسافری تا پایان رمضان ۱۴۰۱ افزایش نمی‌یابد.

الزام شرکت‌های هواپیمایی به استقرار مقام پاسخگو در ترمینال فرودگاه‌ها در نوروز ۱۴۰۱/ تاکید بر اعلام به موقع تأخیر پروازها به مسافران

مدیرکل بازرسی و ارزیابی عملکرد وزارت راه و شهرسازی بر لزوم استقرار دفتر حقوق شهروندی و میز خدمت در ترمینال فرودگاه‌ها در ایام نوروز تاکید کرد و گفت: شرکت‌های هواپیمایی نیز به استقرار مقام پاسخگو در ترمینال فرودگاه‌ها در نوروز ۱۴۰۱ ملزم شدند.

خرید ATRها غیرکارشناسی بود/ برای توسعه ناوگان هوایی منتظر غربی‌ها نمی‌مانیم/در برخورد با گران فروشی بلیت هواپیما با هیچ دستگاهی تعارف نداریم

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: اگر غربی‌ها بدعهدی کنند، منتظر آنها نمی‌مانیم و در حوزه هواپیما و بالگرد به دنبال توسعه ناوگان هستیم.

افزایش روزانه ۵۰ پرواز به پروازهای فرودگاه امام خمینی (ره) در نوروز ۱۴۰۱

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از افزایش روزانه ۵۰ پرواز به پروازهای این فرودگاه برای ایام نوروز ۱۴۰۱ خبر داد.

انجام فلایت چک در فرودگاه‌های کشور برای استقبال از مسافران نوروزی

سرپرست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از انجام فلایت چک در فرودگاه‌های کشور برای استقبال از مسافران نوروزی خبر داد.

موفقیت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در دریافت هشتمین گواهینامه IOSA

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» هشتمین گواهینامه بین‏ المللی IOSA را دریافت کرد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر این سازمان شد

طی حکمی از سوی وزیر راه و شهرسازی ، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، با حفظ سمت به عنوان رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر این سازمان منصوب شد.

اولویت، رضایتمندی مسافران نوروزی است

با حضور رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، سرپرست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)، نمایندگان ایرلاین ها و ارگان های نظامی نشست هم اندیشی هماهنگی پروازهای نوروزی در شرکت فرودگاهها به منظور میزبانی مطلوب از مسافران نوروز ۱۴۰۱ برگزار شد.

افزایش قابل توجه پروازهای خارجی در نوروز ۱۴۰۱/ وعده مسئولان عراقی برای تعدیل هزینه‌های پرواز به عتبات برای زائران ایرانی/ اضافه شدن دو پیک پروازی جدید به مجموعه پروازهای ایران؛ به‌زودی

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از وعده مسئولان عراقی برای تعدیل و کاهش هزینه‌های مربوط به فرودگاه نجف برای زائرین ایرانی و نیز اضافه شدن دو پیک پروازی جدید به مجموعه پروازهای کشورمان در آینده نزدیک خبر داد.

اجرای عملیات بهسازی آب‌نما مقابل ترمینال داخلی فرودگاه شیراز

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس با اشاره به مشکلات زیرساختی در آب‌نمای مقابل ترمینال داخلی، از اجرای عملیات ترمیم و بهسازی این آبنما خبرداد.

برای توسعه صنعت هوایی کشور به هیچ وجه منتظر برجام نمی‌مانیم

معاون وزیر و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در آیین تودیع و معارفه سرپرست جدید مرکز آموزش عالی هوانوردی و فرودگاهی کشور اعلام کرد: ما برای توسعه و پیشرفت صنعت هوایی کشور به هیچ وجه منتظر برجام نمی‌مانیم.

اعزام تیم ملی فوتبال ایران با پرواز اختصاصی «هما»، به کره‌جنوبی

مدیرکل روابط عمومی «هما» گفت: در پی توافق هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران«هما»، با فدراسیون فوتبال ایران، کاروان تیم ملی فوتبال ایران روز شنبه ۲۸ اسفندماه سال جاری با پرواز اختصاصی و بدون توقف راهی کره‌جنوبی می‌شود.

امضای تفاهمنامه همکاری مشترک پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور با مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب اتاق بازرگانی ایران

در نشست مجازی رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور و سرپرست مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب اتاق بازرگانی ایران تفاهم نامه همکاری مشترک به منظور ایجاد و گسترش همکاری های علمی و مطالعاتی امضا شد.

پروازهای همدان- مشهد و همدان- کیش برقرار شد

مدیر فرودگاه همدان گفت: پرواز همدان- مشهد و همدان-کیش که به‌دلیل محدودیت‌های کرونایی در دو سال گذشته متوقف شده بود، با پیگیری استاندار همدان برقرار شد.

بازدید سرپرست شرکت فرودگاه‌ها از فرودگاه شهدای ساری

سرپرست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در دومین سفر استانی خود، از پروژه های آماده افتتاح و ساختمان های فرودگاه شهدای ساری بازدید کرد.

آمادگی فرودگاه‌ها در نوروز ۱۴۰۱ به منظور مقابله با بحران‌های احتمالی

مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت فرودگاه‌ها دستورالعمل آمادگی به منظور پیش بینی و مقابله با بحران‌های احتمالی در نوروز سال ١٤٠١ را به ستاد و فرودگاه های کشور ابلاغ کرد.

کلنگ پروژه توسعه اپرون فرودگاه مشهد به زمین خورد

پروژه توسعه اپرون فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد مشهد توسط سرپرست شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران کلنگ زنی شد.

بازدید سرپرست شرکت فرودگاه‌ها از فرودگاه شهدای نوشهر

سرپرست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در دومین روز از سفر به مازندران، از فرودگاه شهدای نوشهر بازدید و اظهار امیدواری کرد: در سال آتی با تخصیص بودجه، روند بهسازی محوطه فرودگاه و باقیمانده پروژه های بهسازی خاتمه یابد.

دوره اول آموزشی بدو خدمت الکترونیک هواپیمایی برگزار شد

دوره اول آموزشی بدو خدمت در تخصص «الکترونیک هواپیمایی» (به‌صورت مجازی و به‌مدت ۱۵۰ ساعت) با حضور مدیرکل ارتباطات و ناوبری هوایی شرکت فرودگاه‌ها برگزار شد.

تمرین محدود طرح اضطراری فرودگاه مشهد برگزار شد

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی گفت: تمرین محدود طرح اضطراری با رویکرد حفظ و ارتقاء سطح آمادگی ارگانهای امدادی و امنیتی مستقر در فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد با موفقیت انجام شد.