شناسهٔ خبر: 10677 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان شد:

معاون اول رئیس جمهور امروز از بندر امیرآباد بازدید می‌کند

بندر امیرآباد مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد گفت: اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور امروز 26 مرداد ماه از اسکله رو رو بندر امیر آباد در مازندران دیدن می کند.

 علی خدمتگزار در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اعلام این خبر گفت: قرار است در این بازدید معاون اول رئیس جمهوری از امکانات و پتانسیل‌های موجود بندر امیرآباد و اسکله رو رو دیدن کرده و از نزدیک با سرمایه گذاران بخش خصوصی ملاقات کند.

وی درباره جزییات بیشتر این بازدید گفت: از آنجا که بندر امیر آباد به عنوان حلقه طلایی کریدور بین المللی شمال – جنوب، با وجود سیستم حمل و نقل دریایی، جاده ای، ریلی و هوایی (حمل و نقل چند وجهی) بستری مناسب برای ترانزیت کالا است و جایگاه ویژه ای در تجارت بین الملل برخوردار دارد این سفر از اهمیت خاصی برخوردار است.

مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندرامیر آباد ادامه داد: معاون اول رئیس جمهور در این بازدید برنامه‌های توجیهی بندر را برای صاحبان شرکت‌های سرمایه‌گذاری در دستور کار دارد و  درباره اهمیت این بندر به عنوان یکی از مهمترین بنادر کشور در ترانزیت کالا به آنها گفتگو می‌کند.

بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیراباد در شرق استان مازندران و فاصله 51 کیلومتری مرکز استان با مختصات جغرافیایی22/53 شرقی و 41/36 شمالی قرار دارد، عملیات ساختمانی این بندر از سال 1375 آغاز گردید و در سال 1376 با توجه به موقعیت ممتاز و استعدادهای بالقوه از سوی شورای عالی مناطق ازاد بعنوان منطقه ویژه معرفی گردید، ظرفیتهای عملیاتی این بندر در فاز اول 5/6 میلیون تن بوده و برای فاز نهایی با ظرفیت 18 میلیون تن طراحی شده است.

بندرامیرآباد تنها بندر کانونی و نسل سوم کشور است که دارای اراضی وسیع پشتیبانی برای سرمایه گذاری با اولویت سرمایه گذاری در احداث اسکله نفتی، احداث خطوط لوله نفت و مواد نفتی، احداث مخازن ذخیره سازی مواد نفتی و روغن خوراکی و احداث سیلوی غلات فعالیت‌های صادراتی مواد و اسکله‌های معدنی و صنایع تبدیلی است.  

در  این بازدید محمد سعید نژاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی و ربیع فلاح استاندار مازندران و جمعی از مسئولان کشوری و استانی جهانگیری را همراهی می‌کنند. /

نظر شما