شناسهٔ خبر: 106775 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد:

تقویت پیوند بین دانشگاه و کارگاه بازسازی ماشین آلات راهداری

بازدید استاندار سیستان و بلوچستان از روند اورهال و بازسازی ماشین آلات راهداری در زاهدان استاندار سیستان و بلوچستان گفت: به منظور انتقال تجارت ارزشمند تعمیر ماشین آلات راهداری در استان باید پیوند بین دانشگاه با کارگاه ماشین آلات راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تقویت شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان) حسین مدرس خیابانی، استاندار سیستان و بلوچستان در بازدید از روند اورهال و بازسازی ماشین آلات راهداری در زاهدان اظهار داشت: اقدامات بسیار ارزشمندی در استان در حوزه تعمیر و بازسازی ماشین آلات راهداری در حال انجام است که می توان با تعامل مثبت و سازنده با مراکز دانشگاهی و آموزش دانشجویان و جوانان منطقه ضمن ایجاد اشتغالزایی سبب صرفه جویی قابل توجهی در خرید ماشین آلات سنگین راهداری استان شد.

وی از اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان در تعمیر ماشین آلات راهداری تقدیر کرد و بر تداوم این اقدام تاکید نمود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان نیز در این بازدید گفت:

این اداره‌ کل از سال ۹۸ تعمیر و بازسازی ماشین آلات راهداری را به طور ویژه در دستور کار قرار داده است بطوری که تاکنون ۴۷ دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین راهداری با استفاده از توان نیرو‌های متخصص بومی بازسازی و تعمیر و مجدد به چرخه خدمت بازگشته است.

ایوب کرد با بیان اینکه تعمیر ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین راهداری استان تا کنون ۱۷۰ میلیارد تومان صرفه جویی به همراه داشته است و افزود: با توجه به اینکه تحریم‌های ظالمانه کشور‌های استکباری و مشکلات اعتباری، سبب بروز اختلال در روند واردات ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین راه‌سازی و راهداری شده است تعمیر و بازسازی این دسته از ماشین آلات گامی ارزنده در مسیر اقتصاد مقاومتی و التزام عملی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب به شمار می‌رود.

وی تاکید کرد: این اداره کل سال آینده تعمیر و بازسازی ۱۰ دستگاه ماشین آلات راهداری را در دستور کار قرار داده است.