شناسهٔ خبر: 106780 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۵۱ پرونده در جلسات کمیسیون ماده پنج شهرهای بجنورد و شیروان در خراسان شمالی بررسی شد

کمیسیون ماده پنج شهرهایی بجنورد و شیروان خراسان شمال مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از بررسی ۵۱ پرونده در جلسات کمیسیون ماده پنج شهرهای بجنورد و شیروان در راستای حل مشکلات شهروندان عزیز این شهرها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، جلسه کمیسیون ماده پنج شهرهای بجنورد و شیروان به ریاست رشیدی، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و با حضور قاسمی، مدیر کل راه و شهرسازی استان و دیگر اعضای حاضر در محل استانداری برگزار گردید.

قاسم قاسمی گفت: در این دو جلسه تعداد ۵۱ پرونده ارجاعی به دبیرخانه کمیسیون مطرح گردید که ۲۵ پرونده مربوط به شهر شیروان و ۲۶ پرونده مربوط به شهر بجنورد بوده است و پس از بررسی و اعلام نظر تصمیمات لازم اتخاذ گردید.

وی تصریح کرد: در شهر بجنورد در محدوده میدان کارگر، با تغییر کاربری ۴۵۸۵ مترمربع زمین موصوف به گاراژ فرشچی و تحقق ۵۰ درصد سهم شهرداری به صورت پارکینگ موافقت شد.

قاسمی اضافه کرد: در این جلسه با احداث درمانگاه جنب بانک ملی شهید امام بجنورد واقع در خیابان امیریه به مساحت ۴۱۶ مترمربع و همچنین با احداث بنا جهت احداث مرکز نگهداری کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بدسرپرست نیز موافقت شد.

وی اظهار کرد: در بعضی پرونده ها نیز با حذف پارکینگ و همچنین تغییر کاربری ها مخالفت گردید.

وی در ادامه چنین گفت: در کمیسیون ماده پنج شهر شیروان نیز با احداث مرکز شبانه روزی بیماری های مزمن که زمین این طرح ۱۴۸۴ مترمربع است و توسط اداره کل راه و شهرسازی تامین شده است مورد موافقت اعضا قرار گرفت.

قاسمی عنوان کرد: تثبیت گذر و تغییرکاربری از مسکونی به تجاری از پرونده هایی مهمی بود که در این جلسه مطرح شد و در بعضی پرونده ها نیز از تغییر کاربری از باغات به مسکونی نیز مخالفت شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در پایان اضافه کرد: هم استانی های گرامی می توانند جهت اطلاع از آخرین مصوبات کمیسیون ماده پنج به وب سایت اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی به نشانی nkh.mrud.ir مراجعه فرمایند.

لازم به ذکر است به دلیل حجم بالای پرونده‌ها در پایان سال ۱۴۰۰، امروز پنجشنبه مورخ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ نیز جلسه کمیسیون ماده ۵ شهرهای آشخانه، فاروج و اسفراین برگزار خواهد شد.