شناسهٔ خبر: 106789 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی خبر داد:

ثبت نام افزون بر ۸۶ هزار سیستانی و بلوچستانی در طرح نهضت ملی مسکن

مهندس مهدیار.jpg معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: افزون بر ۸۶ هزار و ۱۳۲ نفر از متقاضیان این استان از ۲۸ مهرماه تاکنون در طرح نهضت ملی مسکن نام‌نویسی کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان)، ابوالفضل مهدیار با بیان اینکه ۲۹ اسفندماه آخرین مهلت نام نویسی در طرح نهضت ملی مسکن است، اظهار داشت: با شروع ثبت‌نام طرح نهضت ملی مسکن کارشناسان این اداره کل پالایش و بررسی مدارک  و مستندات برای تشخیص واجد شرایط بودن متقاضیان را آغاز کردند که با ارسال پیامک متقاضیان برای تکمیل مدارک و مستندات شان فراخوان می شوند.
وی با بیان اینکه خودمالکین همچنان مهلت دارند از تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن بهره مند شوند، گفت: هم استانی‌های گرامی در همه شهرهای که دارای زمین بوده و برای آن پروانه ساختمان گرفته می‌توانند با مراجعه به سامانه مذکور و ثبت نام در آن از تسهیلات تعیین شده در طرح نهضت ملی مسکن شهر زاهدان ۳۵۰میلیون تومان و در سایر شهرهای استان ۳۰۰ میلیون تومان برخوردار شوند.
معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان ادامه داد: علاوه بر اینکه در این طرح خودمالکین برای اخذ تسهیلات ساخت نیازی به سپرده گذاری و یا خرید اوراق ندارند و هیچ‌گونه شرایط دیگر از قبیل مالکیت شخصی و دولتی، تاهل و شرط سکونت نیاز نبوده و پرداخت اقساط در صورت درخواست متقاضی پلکانی نیز می‌شود.

مهدیار یادآور شد: همه افرادی که در حوزه‌های فعالیت‌های ساختمانی هستند اعم از تعاونی‌ها، سازندگان حرفه ای وخودمالکانی که صاحب زمین هستند برای ساخت و یااتمام پروژه‌های در حال اجرا این امکان فراهم است تا از این تسهیلات استفاده کنند.