شناسهٔ خبر: 106805 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل ایمنی و‌حفاظت دریایی سازمان بنادر:

۲۸ خدمه کشتی اماراتی نجات یافتند/تلاش‌ها برای یافتن ۲ مفقودی ادامه دارد

امداد و نجات دریایی مدیرکل ایمنی و‌حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از نجات ۲۸ نفر از ۳۰ نفر مفقودی کشتی اماراتی در عسلویه خبر داد و گفت: کشتی ساعت ۹ شب غرق شد.

به گزارش  خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نادر پسنده مدیرکل ایمنی و‌حفاظت دریایی، درباره حادثه رخ داده برای کشتی اماراتی حامل خودرو اظهار کرد: در ساعت ۳ و ۲۰ دقیقه بامداد امروز کشتی اماراتی السلمی با ۳۰ خدمه خارجی در ۳۵ مایلی منطقه عسلویه به علت طوفان های دریایی دچار سانحه شد.

وی افزود: با دریافت پیام اضطرار از این کشتی بلافاصله شناورهای امدادی ناجی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی منطقه و یدک کش‌های کمک‌رسان به منطقه اعزام شدند‌.

پسندیده با اشاره به ارتفاع بیش از ۳ الی ۴ متری موج در این منطقه گفت: کشتی بعد از این پیام اضطرار در ساعت ۹ و ۴۵ دقیقه بامداد غرق شد.
وی ادامه داد: پس از غرق این شناور ۴۰ نفر خدمه کشتی با استفاده از جلیقه‌های نجات و قایق‌های بادی خود را به آب انداختند که به علت طوفان شدید دریایی و امواج بلند جان همه آن‌ها در خطر بود.

مدیر کل ایمنی و حفاظت دریای سازمان بنادر افزود: خوشبختانه شناورهای امدادی ناجی فورا به منطقه رسیده و علی‌رغم امواج بسیار بلند موفق شدند ۲۸ نفر از ۳۰ نفر را نجات داده و به سلامت و به محل ایمن در خشکی اعزام کنند.

پسندیده گفت: متاسفانه دو نفر از خدمه  هنوز مفقود هستند و بر اساس اظهار افراد نجات یافته یکی از این دو نفرظاهرا فوت شده و انتظار داریم یک نفر دیگر پیدا شود.

وی ادامه داد: امدادرسان‌ها پس از نجات خدمه به محلی امن در خشکی به منظور سوخت‌‌‌گیری رفته و با وجود امواج بلند و تاریک هوا مجددا برای نجات دو مفقودی به دریا بازگشتند.
پسندیده‌ اقدام سازمان بنادر دریانوردی برای این کشتی اماراتی را در راستای وظایف انسان دوستانه و مسئولیت‌های بین‌المللی برای دریانوردان جهان دانست.
وی تاکید کرد: نجات ۲۸ نفر اقدامی شجاعانه بوده و جست و جوها برای یافتن این دو نفر ادامه دارد، امیدواریم با پیدا کردن دو مفقودی دیگر عملیات را با موفقیت صد در صد به اتمام برسانیم.
به گفته پسندیده، هشدارهای دریایی، علامت‌گذاری و ایمن سازی منطقه توسط سازمان بنادر و دریانوردی درحال انجام است.

گفتنی است شناور اماراتی حامل خودرو با ۳۰ خدمه شناور اماراتی صبح امروز به دلیل متلاطم و مواج شدن دریا در آب‌های سرزمینی بوشهر در عسلویه غرق شد و نجات یافتگان به بندر بوشهر منتقل شدند.