شناسهٔ خبر: 106825 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان مطرح کرد؛

 تلاش برای سرعت بخشیدن به تکمیل پروژه‌های عمرانی

بهزاد شاهسوندی - اصفهان معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان ضمن بیان بخشی از اقدامات حوزه مهندسی و ساخت این اداره‌کل گفت: این اداره برای سرعت بخشیدن به تکمیل پروژه‌های عمرانی اهتمام ویژه دارد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ بهزاد شاهسوندی معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص آخرین وضعیت پروژه‌های راهسازی و مجموعه اقدامات انجام شده این حوزه در سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: استان اصفهان یکی از استان‌های مرکزی کشور بوده و با ۹ استان همجوار ارتباط دارد، لذا ارتباط دهنده کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشوراست و از این رو موضوع ترافیک، حوادث ناشی از آن و عبور و مرور خودروها از محورهای مواصلاتی حائز اهمیت است.  

 وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۹۰ کیلومتر از راه های استان در دست احداث است اذعان داشت: اجرای این میزان راه در قالب ۲۳ قرارداد در حال انجام بوده که البته پراکندگی پروژه‌های اجرایی در سراسر استان است.  

 معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی  استان اصفهان ادامه داد: این پروژه‌های در حال اجرا  ۱۳ تقاطع غیرهمسطح، ۱۹ پروژه احداث و بهسازی و ساخت یک دستگاه تونل را شامل می‌شود.  

 وی بیان داشت: برای تامین ایمنی بیشتر جاده‌های استان در حال حاضر احداث ۶۲ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در دست مطالعه است.  

 شاهسوندی اضافه کرد: این پروژه‌ها شامل احداث باند دوم نصرآباد امامزاده علی اکبر  در شهرستان جرقویه به طول ۲۰ کیلومتر، عملیات اجرای روسازی بتن غلطکی باند دوم مبارکه – مجلسی – بروجن در شهرستان مبارکه به طول ۲۲ کیلومتر و احداث و بهسازی راه اصلی محور نایین – انارک – خور – طبس به طول ۲۰ کیلومتر است.  

وی گفت: در سال جاری تلاش های لازم جهت تسریع در اجرا و تکمیل پروژه‌های باند دوم بادرود- کاشان به طول هشت کیلومتر، باند دوم پلیس راه به علویجه، تقاطع زیرگذر کاهریز، باند دوم برزک – کاشان، باند دوم اژیه به سه راهی سیان و باند دوم امام‌زاده علی‌اکبر به محمد آباد بعمل آمد.