شناسهٔ خبر: 106900 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان خبر داد:

آغاز پویش همراهان سفر ایمن در خوزستان

پویش همراهان سفر ایمن خوزستان معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: همزمان با ۲۳ استان کشور، پویش همراهان سفر ایمن در استان با محوریت ترویج فرهنگ ایمنی در رانندگی آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خوزستان، محمدطلا شجاعی در آیین آغاز بکار این پویش در در محل آزاد راه خلیج فارس  واقع در محور اهواز- بندر امام خمینی (ره) اظهار کرد: فرهنگ سازی و ارتقاء ایمنی در رانندگی و کاهش سوانح جاده‌ای یکی از مهمترین اهداف برگزاری این پویش ملی است.

وی ادامه‌ داد: در این پویش رانندگان به توقف در حین سفر به منظور رفع خستگی تشویق می‌شوند و از سوی دیگر جاذبه ها و ظرفیت‌های استان خوزستان به مسافران معرفی خواهد شد.

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با تاکید بر اینکه از هنر برای افزایش ایمنی در ترددها استفاده شده است، افزود: این اقدام یکی از ابعاد ابتکار این پویش محسوب می‌شود که از ابعاد مختلفی برخوردار است.

وی تصریح‌کرد: برای اینکه مسافران را به توقف در مسیر ترغیب کنیم، ساز و کاری ایجاد شده تا جاذبه های جاده‌ای به خوبی معرفی شوند.

شجاعی با اشاره به اینکه در برگزاری نمایش‌های جاده‌ای ویژه این پویش، فرهنگ، موسیقی و آداب محلی مردم استان خوزستان به نمایش گذاشته می‌شود، افزود: این اقدام علاوه بر اینکه رونق گردشگری را درپی دارد با توقف رانندگان به ایمنی رانندگی نیز کمک بسیار بزرگی می‌کند.

وی بیان کرد: اجرای سفره هفت سین، نمایش ایمنی های صحنه‌ای با موضوع ایمنی ویژه کودکان، برگزاری مسابقه عکس سلفی از دیگر برنامه‌هایی است که در جریان فعالیت این پویش در استان خوزستان انجام می‌شود.

طبق دستورالعمل ابلاغ شده از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پیش بینی افزایش سفر در نوروز ۱۴۰۱، طرح "پویش همراهان سفر ایمن" در ۲۲ جاده پر تردد کشور اجرایی می‌شود.

در استان خوزستان مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در آزادراه خلیج فارس برای اجرای این برنامه مدنظر قرار گرفته است که در آن با محوریت حفظ و رعایت ایمنی در رانندگی برنامه‌های فرهنگی و آموزشی اجرایی می‌شود.