شناسهٔ خبر: 106908 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان مطرح کرد؛

در طرح نهضت ملی مسکن ساخت ۵۰ هزار و ۹۹۲ واحد سالانه در برنامه استان اصفهان است

علیرضا قاری قرآن - اصفهان  مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن بصورت جدی در حال اجرا است گفت: ساخت ۵۰ هزار و ۹۹۲ واحد سالانه در برنامه استان اصفهان است.

 علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ در خصوص آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان اظهار کرد: بر اساس برنامه، استان اصفهان در طرح جهش تولید مسکن، برای یکسال نیاز به ساخت ۵۰ هزار و ۹۹۲ واحد دارد که این عدد برای چهار سال به بیش از ۲۰۳ هزار و ۹۶۸ واحد می‌رسد.  

 وی افزود: مطابق برنامه میزان زمین مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان اصفهان برای یکسال هزار و ۷۹ هکتار است.  

 مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اذعان داشت: در حوزه مسکن، تامین مسکن به عنوان اصلی‌ترین وظیفه وزارت راه و شهرسازی است که به صورت جدی در حال اجرا بوده و هدف نیز تأمین مسکن برای متقاضیان مسکن در دهک‌های مختلف جامعه است.  

وی با بیان اینکه افرادی که در دهک‌های پایین جامعه قرار دارند توسط بنیادهای حمایتی برای این طرح، اقدام می شود گفت: در دهک‌های چهار تا شش، برخی تسهیلات و زمین توسط دولت تعلق گرفته همچنین برخی تخفیفات در پرداخت عوارض و تأمین مصالح حمایتی جهت پایین آمدن بهای تمام شده توسط دولت انجام می‌شود.  

قاری‌قرآن ادامه داد: افرادی که واجد شرایط باشند مخاطب این طرح هستند که برخی از آنها زمین را تحویل گرفته و ساخت انجام می‌دهند و یا از انبوه‌سازان تحویل می‌گیرند.  

وی اذعان داشت: افراد حائز شرایط، به بانک معرفی می‌شوند و مباحث مالکیتی نیز به دو روش است یا بهای زمین تقسیط می شود و یا بصورت ۹۹ ساله به متقاضی اجاره داده می‌شود.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص ایجاد مسکن و خانه‌های سازمانی اظهار کرد: ساخت و توسعه خانه‌های سازمانی براساس تکالیفی که وجود دارد دیگر منتفی شده است و در حال حاضر الگوهای دیگری برای دستگاه ها یا مجموعه‌های دولتی وجود دارد.  

وی گفت: براین اساس مطابق با طرح نهضت ملی مسکن اگر وزارتخانه یا دستگاه اجرایی زمین دولتی دارد در اختیار این طرح قرار می‌دهد و از عایداتش هم مسکن کارکنان آن مجموعه در صورت واجد شرایط بودن، تامین می شوند و هم بخشی از آن به سایر مردم که فاقد مسکن هستند می‌رسد.