شناسهٔ خبر: 106967 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری لرستان خبر داد:

تردد بیش از دو میلیون وسیله نقلیه در محورهای لرستان

تردد بیش از دو میلیون وسیله نقلیه در محورهای لرستان.jpg در پنج روز اول طرح نوروزی، تردد دو میلیون و ۴۲۲هزار و ۷۲۴ وسیله نقلیه در محورهای استان لرستان ثبت شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از لرستان، عباس شرفی گفت: از ۲۵ تا ۲۹ اسفند ماه ۱۴۰۰، تردد دو میلیون و ۴۲۲هزار و ۷۲۴ وسیله نقلیه توسط ۶۸ ترددشمار برخط موجود در محورهای استان لرستان ثبت شده است.

وی افزود: این میزان تردد نسبت به مدت مشابه سال گذشته با یک میلیون و ۸۹۲هزار و ۷۹۵ وسیله نقلیه ۲۸درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: در روز یکشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ تعداد ۳۹۰ هزار و ۳۱۹ وسیله نقلیه در محورهای استان تردد نموده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با ۳۳۴هزار و ۱۲۸ از رشد خوبی برخوردار شده است.

وی با بیان اینکه درصد تردد وسایل نقلیه سنگین در روز ۲۹ اسفند ۱۰.۳ درصد بوده است، اظهار داشت: متوسط سرعت ثبت شده در این روز نیز ۸۰.۷ کیلومتر بر ساعت و زمان اوج تردد بین ۱۱ تا ۱۲ ظهر گزارش شده است.

شرفی، بیشترین تردد وسایل نقلیه را به ترتیب مربوط به محورهای سه‌راهی چالانچولان(بروجرد)_ خرم‌آباد، خرم‌آباد_ پلدختر و بروجرد _ ملایر عنوان کرد.

وی با اشاره به آمار مسافران حمل و نقل عمومی برون‌شهری گفت: در پنج روز اول طرح نوروزی از ۲۵ تا ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ تعداد ۲۱هزار و ۵۸۴ نفر از خدمات حمل و نقل عمومی برون‌شهری استان بهره‌مند شده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۲درصد رشد دارد.