شناسهٔ خبر: 106969 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک از روز پنجشنبه/ بارش تگرگ در پایتخت/ هشدار به مسافران نوروزی مناطق شمالی کشور

رعد و برق کارشناس سازمان هواشناسی از بارش باران و تگرگ و رعد و برق در پایتخت خبر داد و گفت: از روز پنجشنبه تا روز شنبه برای نیمه جنوبی کشور وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک را پیش بینی می‌کنیم.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی را برای امروز، سه‌شنبه، دوم فروردین ماه سال ۱۴۰۱ و روزهای آتی اعلام کرد.

وی با بیان اینکه امروز، سه شنبه، دوم فروردین ماه در نوار غربی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز، قزوین، البرز، تهران، استان‌های ساحلی دریای خزر و خراسان شمالی بارش باران و برف را خواهیم داشت، گفت: همچنین در برخی از مناطق استان‌هایی همچون اصفهان، سمنان و یزد بارش پراکنده را شاهد هستیم.

گودرزی با اشاره به اینکه بارش‌ها امروز در گیلان، مازندران، اردبیل، زنجان و ارتفاعات البرز مرکزی شدیدتر خواهد بود، عنوان کرد: روز چهارشنبه اما در شمال غرب، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی، سواحل دریای خزر و خراسان شمالی بارش پراکنده را شاهد هستیم که بارش‌ها کماکان تا اوایل هفته آتی ادامه دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: از روز پنجشنبه تا روز شنبه برای نیمه جنوبی کشور وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک را پیش بینی می‌کنیم.

گودرزی همچنین با توجه به شرایط جوی مناطق شمالی کشور به مسافران نوروزی توصیه کرد: به مسافران نوروزی توصیه می‌کنیم کسانی که شمال غرب و سواحل شمالی و خراسان شمالی و رضوی را به عنوان مقصد انتخاب کردند، حتماً لباس گرم و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند؛ چرا که همچنان سرمای هوا را در آن مناطق خواهیم داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی از بارندگی و لغزندگی جاد‌ ها در مناطق مذکور خبر داد و گفت: آسمان تهران امروز به تدریج ابری خواهد شد و رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید و بارش تگرگ را خواهد داشت، همچنین امروز بیشینه دما در پایتخت به ۲۰ درجه بالای صفر می‌رسد.