شناسهٔ خبر: 106973 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نخستین ساعات نوروز ۱۴۰۱ برگزار شد:

مراسم استقبال از مسافران نوروزى در خراسان شمالى

استقبال از نوروز 1401 مراسم استقبال از مسافران نوروزى در نخستين ساعات نوروز ۱۴۰۱ با حضور جمعى از مسئولان استانى در خراسان شمالى برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان شمالی، جعفر شهامت مديركل راهدارى و حمل و نقل جاده اى استان در اين مراسم با عرض تبريك سال نو گفت: بازديد از محورهاى استان و تيم هاى راهدارى مستقر در راهدارخانه ها از سحرگاه امروز انجام شد.

وى با اشاره به فعال بودن بيش از  ۹۰ درصد از دوربين هاى سرعت افزود: اگر رانندگان سرعت مطمئنه را رعايت كنند و در صورت خستگى و خواب آلودگى رانندگى نكنند ۵۰ درصد از تصادفات جاده اى كاهش مى يابد.

وى تصريح كرد: از ساعت صفر امروز تا ساعت ۳۰ : ۹ ، ۸۶۶ مورد تخلف در سرعت متوسط، سرعت لحظه اى و تخلفات مرتبط با كرونا توسط دوربين ها ثبت و بيش از ۶۵۰ مورد اعمال قانون در سيستم پليس راهور تاييد شد.

شهامت از رانندگان خواست سرعت متوسط و سرعت لحظه اى را بين دو دوربين رعايت كنند و ادامه داد: كاربران جاده اى در صورت مواجه شدن با مشكلات جاده اى يا حمل و نقل عمومى مى توانند با سامانه گوياى ۱۴۱ كه به شكل شبانه روزى فعال است تماس بگيرند.

معاون حمل و نقل اداره كل راهدارى و حمل و نقل جاده اى خراسان شمالى هم گفت: مسافرانى كه قصد سفر با ناوگان عمومى جاده اى دارند حتما قبل از سفر بليت خود را از شركت هاى دارنده مجوز تهيه كنند.

سعيد سبحانى افزود: رانندگانى كه قصد سفر با وسيله نقليه شخصى دارند حتما بايد سرعت مطمئنه، فاصله از خودروى جلويى و مقررات راهنمايى و رانندگى را رعايت كنند.

سرهنگ اسپیدکار رئيس پليس راه خراسان شمالى نيز اظهار كرد: با توجه به اين كه تردد وسايل نقليه در استان نسبت به سال قبل بيش از ٣٠ درصد افزايش يافته است در طول محورها هيچ مشكلى نداريم و ترافيك روان است.

وى افزود: توصيه مى كنيم رانندگان هر دو ساعت در محل ايمن پياده شوند، استراحت كوتاهى داشته باشند و هنگام رانندگى سرعت مطمئنه و فاصله طولى با وسيله نقليه جلويى را رعايت كنند.