شناسهٔ خبر: 106983 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل سازمان بنادر خبر داد:

رشد ۱۸۶ درصدی سفرهای دریایی در بنادر مسافری هرمزگان/ ثبت تردد ۵۵۰ هزار نفر طی پنج روز نخست تعطیلات نوروز

بندر هرمزگان مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از جابه‌جایی ۵۵۰هزار نفر مسافر در پنج روز آغاز طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۱ از طریق پایانه‌های مسافری دریایی استان هرمزگان خبر داد که این امر نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ و پیش از شروع کرونا ۱۸۶ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی اکبر صفایی، مدیرعامل سازمان بنادر، روز سه‌شنبه در سومین روز از سفر به هرمزگان، میزان مراجعه و استقبال مسافران به پایانه‌ها و اسکله‌های گردشگری استان هرمزگان را بی سابقه دانست و گفت: طی این مدت از حیث جابه‌جایی مسافر همراه با خودرو شخصی، این تعداد به وسیله ۹۰ هزار خودرو از سرزمین اصلی به جزایر و بالعکس جابجا شده‌اند که رشد ۵۶ درصدی به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: افزون بر این، ۱۳ هزار نفر از طریق شناور مسافری جابه‌جا شده‌اند که آمارها در این بخش نیز ۲۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ و پیش از شروع کرونا افزیش نشان می‌دهد.

مدیرعامل سازمان بنادر در بخش دیگری از سخنان خود با توصیه به گردشگران و مسافران دریایی گفت: مسافران و گردشگران دریایی برای داشتن یک سفر ایمن و خاطره انگیز ضمن توجه به نکات ایمنی از سوی فرماندهان شناورها در بنادر، در حفظ و صیانت از محیط زیست و زیست بوم دریا و همچنین جزایر و پاکیزگی شهرهای بندری اهتمام داشته باشند.  

به گزارش اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان؛ لازم به ذکر است؛ طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروزی سال ۱۴۰۱، از ۲۵ اسفند  آغاز و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد. در این مدت، ۸۵۳ شناور گردشکری با ظرفیت پنج هزار و ۳۲۸ نفر وظیفه خدمات دهی شبانه روزی به مهمانان نوروزی را بر عهده دارند.

همچنین به منظور ارتقا ایمنی سفرها نیز ۳۳ ایستگاه همیار ناجی و ۲۴ ایستگاه نجات غریق و غواصی همراه با ۲۰ تیم بازرسی فنی و ایمنی در بنادر مستقر و هشت فروند شناور تخصصی جستجو و نجات دریایی مسئولیت خدمت رسانی به مسافران و گردشگران نوروزی را بر عهده دارند.