شناسهٔ خبر: 107023 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و‌ نقل جاده‌ای فارس خبرداد ؛

بیشترین میزان ورود مسافر به فارس با بیش از ۹ میلیون خودرو ثبت شد

تردد نوروزی فارس 1401 سرپرست اداره کل راهداری و حمل و‌نقل جاده‌ای فارس گفت: از ابتدای طرح نوروزی تا دیروز تردد ۹ میلیون و ۴۱۶ هزار و ۷۵۶ وسیله نقلیه در جاده‌های استان فارس ثبت شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی فارس سرپرست اداره کل راهداری و حمل و‌نقل جاده‌ای فارس گفت: از ابتدای طرح نوروزی تا دیروز تردد ۹ میلیون و ۴۱۶ هزار و ۷۵۶ وسیله نقلیه در جاده‌های استان فارس ثبت شد.

علیرضا راستیار، از ثبت تردد بیش از ۹ میلیون و ۴۱۶ هزار و ۷۵۶ وسیله نقلیه توسط دوربین‌های تردد شمار برخط موجود در جاده‌های استان از ابتدای طرح نوروزی ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: این میزان تردد نسبت به مدت مشابه سال گذشته که هفت میلیون و ۲۱۳ هزار و ۱۵ وسیله نقلیه بود ۳۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و‌نقل جاده‌ای فارس گفت: در روز سه‌شنبه دوم فروردین‌ماه تعداد یک میلیون و ۵۴ هزار و ۱۲۰ وسیله نقلیه در جاده‌های استان تردد کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با ۶۶۲ هزار و ۱۳۲ رشد ۶۴ درصدی را داشته است.

وی با بیان اینکه درصد تردد وسایل نقلیه سنگین در روز گذشته ۵ درصد بوده است، اظهار داشت: متوسط سرعت ثبت شده در این روز نیز ۷۹ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

راستیار بیان کرد: بیشترین تردد وسایل نقلیه به ترتیب مربوط به جاده‌های شیراز_مرودشت_ صفاشهر_آباده، دشت ارژن قائمیه، شیراز_ دشت ارژن، کازرون_بوشهر، کوار_ فیروزآباد، شیراز_ کوار و شیراز_سروستان است.

وی با بیان اینکه تردد ورودی‌های استان از سمت اصفهان در روز گذشته نسبت به پارسال ۳۷۳ درصد افزایش داشته است افزود: همچنین تردد ورودی‌های شهر شیراز نیز نسبت به پارسال افزایش ۱۹ درصدی را به همراه داشته است.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و‌نقل جاده‌ای فارس گفت: از کل تردد صورت گرفته طی روز گذشته، ۵۱ هزار و ۶۹۰ تردد را خودرو‌های سنگین، ۹۹۶ هزار و ۶۸۴ تردد را خودرو‌های سواری و وانت و پنج هزار و ۷۴۶ تردد را اتوبوس‌ها شامل می‌شود.

وی تصریح کرد: در محور شیراز- مرودشت ۵۵ هزار و ۷۹۵ تردد، مرودشت_ شیراز ۴۲ هزار و ۵۵۹ تردد، شیراز_ کوار ۲۵ هزار و ۱۹۶ تردد، شیراز_دشت ارژن ۳۰ هزار و ۱۵۲، صفاشهر_آباده ۱۴ هزار و ۲۷۹ تردد، صفاشهر_سعادت‌شهر ۲۵ هزار و ۷۰۶ تردد، شیراز_سروستان ۱۴ هزار و ۴۵۱ تردد و نورآباد_گچساران نیز ۱۲ هزار و ۵۳۷ تردد ثبت شده است.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و‌نقل جاده‌ای فارس با اشاره به حجم بالای ترافیک در ورودی‌های شیراز بیان کرد: در حال حاضر تمام محور‌های مواصلاتی باز و تردد بدون مشکل در جریان است.

راستیار با درخواست از مردم برای همکاری بیشتر با عوامل راهداری و پلیس راه گفت: این همکاری سبب می‌شود که تعطیلات نوروزی با حادثه کمتری سپری شود.