شناسهٔ خبر: 107027 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

تداوم بارش در شمال‌غرب، غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز، ارتفاعات زاگرس/هشدارلغزندگی جاده‌ها، اختلال در تردد، کولاک برف در مسیرهای کوهستانی و گردنه‌ها

مه گرفتگی کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اعلام بارش در شمال‌غرب، غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز و ارتفاعات زاگرس نسبت به لغزندگی جاده‌ها، اختلال در تردد، کولاک برف در مسیرهای کوهستانی و گردنه‌ها هشدار داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۴ فروردین و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام ورود سامانه بارشی جدید به کشور گفت: در ۲۴ ساعت آینده در شمال‌غرب، غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز، ارتفاعات زاگرس بارندگی تداوم دارد. شدت بارش‌ها امروز در حد هشدار نارنجی است و در استان‌های گیلان، مازندران، زنجان، البرز، اردبیل و نوار شمالی تهران است.

گودرزی هشدار داد: برای مناطق پربارش، لغزندگی جاده‌ها، اختلال در تردد، کولاک برف در مسیرهای کوهستانی و گردنه‌ها، مه‌گرفتگی و کاهش دید پیش‌بینی شده است. فردا نیز در شمال‌غرب، غرب و ارتفاعات البرز بارش‌ها ادامه دارد و شنبه و یکشنبه در شمال‌غرب و غرب سواحل بارش‌ها به شکل پراکنده هستند.

وی توضیح داد: توده گردوغبار که از کشور عراق شکل گرفته بخش‌های از غرب، جنوب‌غرب و غرب کشور را  دربر گرفته است. علاوه بر توده گردوغبار در بخش‌هایی از جنوب‌غرب، غرب، مرکز، شرق و شمال‌شرق برای امروز باد و گردوخاک رخ می‌دهد که سبب کاهش دید در جاده‌های مواصلاتی مناطق اعلام شده خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز در سواحل غربی دریای خزر و اردبیل افزایش دمای ۳ تا ۵ درجه‌ای پیش‌بینی شده است. برای دو روز آینده در سواحل شرقی دریای خزر و شمال شرق ۸ تا ۱۲ درجه افزایش دما رخ می‌دهد.

وی افزود: تهران نیز  در ساعات بعدازظهر رگبار و رعدو برق و وزش باد شدید توام با گردوخاک را دارد.