شناسهٔ خبر: 107070 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا چهارم فروردین ۱۴۰۱ انجام گرفت؛

ثبت بیش از ۲۷۰ هزار سفر جاده‌ای/اعزام و پذیرش بیش از یک میلیون مسافر هوایی

سفر هوایی بر اساس آمارهای اعلام شده، از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا چهارم فروردین سال جاری، ۲۷۰ هزار و ۷۵۰ سفر جاده‌ای، یک هزار و ۷۱۰ سفر ریلی و ۹ هزار و ۹۴۶ فروند نشست و برخاست هوایی داخلی و بین‌المللی انجام گرفته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امیرمحمود غفاری، معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی آمار سفرهای ایام نوروز از تاریخ ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا چهارم فروردین ۱۴۰۱ در بخش‌های جاده‌ای، ریلی، هوایی و دریایی را اعلام کرد.

بر اساس آمار ارائه شده از تاریخ ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا چهارم فروردین ۱۴۰۱، معادل ۲ میلیون و ۶۶۱ هزار و ۶۳۸ نفر مسافر جاده‌ای داخلی و ۲۷۰ هزار و ۷۵۰ سفر جاده‌ای داخلی ثبت شده است.

در بخش ریلی نیز طی مدت زمان اعلام شده، در یک هزار و ۷۱۰ سفر ریلی ۶۲۱ هزار و ۸۹ نفر جابه‌جا شدند.

این آمار در بخش هوایی داخلی و بین‌المللی شامل یک میلیون و ۲۲۴ هزار و ۷۴۳ نفر است و نشست و برخاست هوایی نیز در بخش داخلی و بین‌المللی ۹ هزار و ۹۴۶ فروند گزارش شده است.

در بخش دریایی ورود و خروج مسافر دریایی یک میلیون و ۳۸۲ هزار و ۶۱۲ نفر، ورود و خروج گردشگر دریایی ۷۱۷ هزار و ۴۹۲ نفر، ورود و خروج شناور مسافری ۱۲ هزار و ۵۳۲ فروند و ورود و خروج شناور دریایی نیز ۷۸ هزار و ۸۷۸ فروند ثبت شده است.