شناسهٔ خبر: 107097 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

سرپرست شرکت فرودگاه‌ها اعلام کرد:

رشد ۵۸ درصدی اعزام و پذیرش مسافران در فرودگاه‌های کشور

بازدید سرزده رییس سازمان هواپیمایی کشوری از روند رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فرودگاه مهرآباد سرپرست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از رشد ۵۸ درصدی اعزام و پذیرش مسافران در فرودگاه‌های کشور از آغاز طرح سفرهای نوروزی۲۵ اسفند تا سوم فروردین‌ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا سیدی، سرپرست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ضمن تبریک سال نو از رشد ۵۸ درصدی اعزام و پذیرش مسافران در فرودگاه‌های کشور از آغاز طرح سفرهای نوروزی۲۵ اسفند تا سوم فروردین‌ماه  نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: با توجه به واکسیناسیون گسترده کرونا و کاهش میزان ابتلا به این ویروس در میان مردم، سفرهای هوایی در نوروز دوباره رونق گرفته و بر این اساس شاهد رشد تعداد پروازها و مسافران در فرودگاه‌های کشورهستیم.

وی افزود: در عین حال، رعایت پروتکل بهداشتی به منظور جلوگیری از شیوع دوباره کرونا به طور جدی در فرودگاه‌های کشور به ویژه پروازهای بین المللی رعایت می شود.

سیدی گفت: همزمان با آغاز طرح سفرهای نوروزی که از ۲۵ اسفند کلید خورده است، فرودگاه‌های کشور تا سوم فروردین‌ماه ماه میزبان بیش از یک میلیون و ۹۷ هزار مسافر بوده اند که نسبت به مدت مشابه گذشته ۵۸ درصد رشد را نشان می دهد.

وی همچنین افزود: در این مدت قریب به هشت هزار و ۹۰۰ نشست و برخاست در فرودگاه‌های کشور انجام شده که حاکی از رشد ۹ درصدی است.

به گزارش شرکت فرودگاه‌ها، سیدی گفت: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا یکم فروردین‌ماه ۱۴۰۱ در فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره)، هدایت و راهبری ۹۲۰ نشست و برخاست هواپیما انجام شده که به این ترتیب با ۲۳۰ درصد رشد در در این زمینه روبرو بوده ایم.