شناسهٔ خبر: 1071 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران خبر داد:

افزایش پروازها از فرودگاه یاسوج/ آسفالت ۳ هزار کیلومتر راه روستایی تا پایان سال

وزیر راه و شهرسازی در گفتگو با رسانه‌ها وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طی هماهنگی با معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور، تمام مطالبات پیمانکاران پرداخت می‌شود، گفت: ۳ هزار کیلومتر راه روستایی در سال ۹۳ آسفالت می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دکتر عباس آخوندی که امروز پنج‌شنبه 6 شهریور برای بازدید از پروژه‌های مسکن و حمل‌ و نقل استان کهگیلویه و بویراحمد به این استان سفر کرده است، در حاشیه بازدید از پروژه پاتاوه - دهدشت در جمع خبرنگاران گفت: راه اصلی پاتاوه - دهدشت از محورهای شریانی مهم کشور است که یاسوج را به بندر امام خمینی(ره) متصل می‌کند.

وی با بیان اینکه احداث این مسیر موجب کاهش قابل توجه مصرف سوخت و کوتاه شدن مسیر اصفهان تا بندر امام می‌شود، گفت: با احداث این راه اصلی، استان کهگیلویه و بویراحمد از بن‌بست خارج می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد:‌ احداث راه اصلی که عملیات عمرانی آن به دلیل وجود کوهستان‌های صعب‌العبور با مشکلاتی مواجه است می‌تواند برای استان‌های فارس، خوزستان، اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد از نظر تکمیل کریدورها مفید باشد.

آخوندی افزود: این مسیر دارای 10 دهنه تونل و 2 کیلومتر پل است که تاکنون 65 کیلومتر از آن زیر بار عبور رفته و 70 کلیومتر باقی مانده در دست احداث است.

وی ادامه داد:‌ امسال بودجه مسیر صد درصد تخصیص می‌یابد ضمن آنکه تلاش می‌کنیم مطالبات پیمانکاران را کامل پرداخت کنیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: امیدواریم بودجه تکمیل محور به صورت کامل در سال 94 اختصاص یابد و این مسیر استراتژیک را در سال 95 تحویل مردم دهیم.

وی بیان کرد: مسیر سپیدان - یاسوج در این استان هم در حال چهاربانده شدن است و 17 کیلومتر باقی مانده به سمت یاسوج بزودی زیر بار عبور می‌رود.

وزیر راه و شهرسازی٬ گفت: راه سپیدان - یاسوج نیز به تازگی روکش آسفالت شده است.

آخوندی٬ افزود: طی هماهنگی با معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری مقرر شد تمام مطالبات پیمانکاران پرداخت شود.

وی با بیان اینکه تا پایان سال جاری 3 هزار کیلومتر راه روستایی آسفالت خواهد شد گفت: در 5 ماهه ابتدایی امسال هزار کیلومتر راه روستایی تمام شده است.

آخوندی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: امروز از بیمارستان 200 تختخوابی یاسوج نیز بازدید کردم، اعتبار امسال این پروژه 3 میلیارد و 800 میلیون تومان است و تلاش می‌کنیم تا سال 95 تحویل مردم شود.

وزیر راه و شهرسازی همچنین به فرودگاه یاسوج اشاره کرد و گفت: بزودی مناقصه تطویل باند فرودگاه یاسوج آغاز خواهد شد. همچنین طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده میزان پرواز‌های فرودگاه یاسوج افزایش می‌یابد.

نظر شما