شناسهٔ خبر: 10711 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

سیدی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد:

ابطال دو پرواز فرودگاه امام به دلیل نقص فنی در پرواز ماهان/ انجام دو پرواز باطل شده به مقاصد وین و استانبول در عصر امروز

حمیدرضا سیدی مدیر کل فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) گفت: پروازهایی که شب گذشته به دلیل نقص فنی در پرواز ماهان باطل شد ساعت ۱۶:۳۰و ۱۸:۳۰ انجام می‌شود.

حمیدرضا سیدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به نقص فنی در سیستم هیدرولیک پرواز شماره ۰۷۷ شرکت هواپیمایی ماهان از فرودگاه بین‌المللی امام به مقصد شانگهای چین گفت: این اتفاق منجر به تاخیر چند پرواز خروجی و همچنین فرود دو پرواز ورودی از استانبول و یک پرواز ورودی از وین به فرودگاه اصفهان به جای فرودگاه بین‌المللی امام شد.

وی ادامه داد: تعدادی از پروازهای خروجی با تاخیر مواجه شد و دو پرواز پرواز تهران - وین شرکت هواپیمایی اتریشی و پرواز تهران - استانبول ترکیش ایرلاین به دلیل اتمام زمان کاری کروی پروازی (کادر پروازی) باطل شد و پرواز آنها امروز انجام می‌شود.

مدیر کل فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) گفت: پرواز به مقصد استانبول ترکیش ایرلاین به شماره ۸۷۵ طبق برنامه قرار بود ۳:۲۰ بامداد امروز پرواز کند که ساعت ۱۶:۳۰ امروز دوشنبه ۲۶ مرداد تهران را به مقصد استانبول ترک می‌کند.

سیدی افزود: همچنین پرواز تهران - وین شرکت هواپیمایی اتریشی به شماره ۸۷۲ قرار بود ساعت ۳:۵۵ بامداد فرودگاه امام را به سمت مقصد ترک کند که امروز ساعت ۱۸:۳۰ به سمت وین پرواز خواهد کرد.

وی درباره برخورد نامناسب با مسافران در زمان تاخیر پروازهای شب گذشته گفت: هیچ برخورد نامناسبی با مسافران نشده است، ضمن اینکه به دلیل تاخیر به عمل آمده از مسافران عذرخواهی به عمل آمد و مسافران هم به هتل فرودگاهی منتقل شدند.

بر اساس گزارش روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی، ساعت ۲۱:۳۴ شب گذشته یک فروند ایرباس ۳۴۰ شرکت هواپیمایی ماهان به شماره ۰۷۷ که فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) را به مقصد شانگهای چین ترک کرده بود٬ به علت مشاهده نقص فنی در سیستم هیدرولیک مجبور به بازگشت به فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) شد و سرانجام در ساعت دو بامداد به زمین نشست. با وجود فرود موفق این هواپیما اما سیستم هیدرولیک قفل و باعث نشت روغن در سطح باند این فرودگاه شد.

پاکسازی باند به‌ دلیل نشت روغن و خارج کردن این هواپیما از باند تا ساعت ۳:۳۰ بامداد به ‌طول انجامید و همین اتفاق باعث شد تعدادی از پروازهای ورودی فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) از جمله پرواز شرکت‌های هواپیمایی ماهان‌ایر و کیش‌ایر از استانبول و پرواز شرکت هواپیمایی اتریشی از وین مجبور به فرود در فرودگاه اصفهان شدند./

نظر شما