شناسهٔ خبر: 107185 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

رئیس کمیته خدمات حمل و نقل سفرهای دریایی ستاد اجرایی خدمات سفر هرمزگان خبر داد؛

جابجایی ۲.۵ میلیون نفر سفر دریایی در هرمزگان طی ۱۱ روز

سفر دریایی به گفته رئیس کمیته خدمات حمل و نقل سفرهای دریایی ستاد اجرایی خدمات سفر هرمزگان، طی ۱۱ روز گذشته ۲ میلیون و ۴۱۸ هزار و ۴۵۲ نفر سفر دریایی از طریق بنادر مسافری هرمزگان به مقصد جزایر خلیج فارس و بالعکس به ثبت رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا محمدی کرجی‌ران؛ رئیس کمیته خدمات حمل و نقل سفرهای دریایی ستاد اجرایی خدمات سفر هرمزگان، گفت: در طرح تسهیل سفرهای دریایی تا پایان ششم فروردین ۲ میلیون و ۴۱۸ هزار و ۴۵۲ نفر سفر دریایی داشته‌اند، این میزان تردد نسبت به مدت قبل از شروع ویروس کرونا، ۳۴۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی میزان جابه‌جایی شناورهای مسافری و تفریحی طی این مدت را ۷۶ هزار و ۶۹ شناور اعلام کرد و افزود: از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا ۶ فروردین امسال، ۳۸۳ هزار و ۵۷۸ خودرو از طریق بنادر پل و لافت جابه‌جا شده‌اند که در این بخش نیز در همسنجی با دو سال گذشته ۲۵ درصد افزایش به ثبت رسیده است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، رئیس کمیته خدمات حمل و نقل سفرهای دریایی ستاد اجرایی خدمات سفر هرمزگان افزود: ۱۸۰۰ نفر به صورت مستقیم در طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۱ برای فراهم کردن شرایط سفر ایمن و رفاه مسافران دریایی مشغول خدمت‌رسانی هستند.