شناسهٔ خبر: 107267 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خبر داد:

محور اراک-شازند پر ترددترین جاده استان مرکزی در تعطیلات نوروز بوده است

رتبه سوم تردد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی محور اراک-شازند، آزادراه ساوه-تهران و بزرگراه اراک-سلفچگان را سه محور پرتردد استان مرکزی در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی ، مهرداد جهانی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به ثبت بیش از ۱۰ میلیون و ۵۷۴ هزار و ۳۸۵ تردد در ۶۸ محور شریانی استان مرکزی در بازه زمانی ۲۵ اسفندماه۱۴۰۰ لغایت هفتم فروردین ماه۱۴۰۱، از رشد ۲۶ درصدی تردد در شبکه راه‌های استان خبر داد.

وی افزود: محور اراک-شازند شلوغ‌ترین جاده استان و روز ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ با ثبت یک میلیون و ۹۴ هزار و ۳۳۴ تردد، پر ترافیک ترین روز در ایام تعطیلات نوروز امسال بوده است.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی، در این مدت دو میلیون و ۲۸۵ هزار و ۰۶۲ دستگاه انواع وسیله نقلیه وارد استان شده و دو میلیون و ۱۸۳ هزار و ۷۱۱ دستگاه وسیله نقلیه از استان خارج شده است که به ترتیب نشان از رشد ۴۱ و ۳۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

وی استان مرکزی را سومین استان پر تردد کشور از لحاظ ترددهای بین استانی برشمرد و افزود: این تحلیل حکایت از عبور قابل توجه خودروهای غیر بومی از راه‌های استان مرکزی دارد که بهمین منظور برای کنترل ترافیک و کاهش تصادفات جاده‌ای در محورهای تحت پوشش، گشت‌های مشترکی با پلیس راه تشکیل شده تا کنترل بیشتری بر تخلفات رانندگی صورت پذیرد.

جهانی گفت: با توجه به برخورداری استان مرکزی از ۷۰۴ کیلومتر آزادراه و بزرگراه، متوسط سرعت در راه‌های استان ۹۲ کیلومتر بر ساعت است که نسبت به میانگین کشوری ۱۲ کیلومتر بیشتر است.

وی تأکید کرد: کاربران جاده‌ای و مسافرین نوروزی با توجه به ازدحام ترافیکی با دقت بیشتری رانندگی کرده و قوانین راهنمایی و رانندگی را بیش از پیش رعایت کنند و از رانندگی هیجانی و شتابزده اکیدا پرهیز نمایند.