شناسهٔ خبر: 107270 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی:

خیزش گرد و خاک در نوار شرق و جنوب شرق کشور/ رگبار پراکنده در برخی استان‌ها

باران کارشناس سازمان هواشناسی از خیزش گرد و خاک در نوار شرق و جنوب شرق کشور، رگبار پراکنده در برخی استان‌ها و وزش باد شدید در تهران خبر داد.

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز نهم فروردین و روزهای آتی اعلام کرد.

وی با بیان اینکه از امروز،‌ سه شنبه، نهم فروردین ماه تا اوایل وقت روز چهارشنبه در نوار شرقی و جنوب شرق کشور به ویژه منطقه زابل و شرق کرمان وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک را شاهد خواهیم بود، گفت:‌ در سایر مناطق کشور اما جو آرام خواهد بود. 

رفیعی ادامه داد:‌ از بعد از ظهر روز چهارشنبه مناطقی از کردستان، زنجان،‌جنوب آذربایجان شرقی و جنوب آذربایجان غربی رگبار پراکنده و گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی را پیش‌بینی می‌کنیم و روز پنجشنبه نیز مناطقی از آذربایجان شرقی، اردبیل، قم، همدان، مرکزی، زنجان،‌ قزوین، البرز و تهران و غرب سواحل خزر رگبار پراکنده را خواهند داشت. 

کارشناس سازمان هواشناسی، با بیان اینکه روزهای جمعه و شنبه در بیشتر مناطق کشور جو آرام خواهد بود، گفت: با این حال اما روز جمعه احتمال دارد در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده رخ دهد. 

وی افزود: همچنین روز جمعه در شمال شرق و شرق کشور و روز شنبه در نوار شرقی کشور سرعت وزش باد افزایش خواهد داشت و از فردا، چهارشنبه تا روز شنبه در بیشتر مناطق کشور افزایش تدریجی دما انتظار می‌رود.

به گفته رفیعی، آب‌های خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان نیز از امروز تا اوایل وقت روز چهارشنبه مواج و متلاطم خواهد بود. 

کارشناس سازمان هواشناسی آسمان تهران در روز سه‌شنبه را صاف خواند و عنوان کرد: پایتخت امروز در برخی ساعات وزش باد شدید را تجربه می‌کند و حداکثر دما ۱۸ و حداقل دما در تهران ۵ درجه بالای صفر است.