شناسهٔ خبر: 107322 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

وزش باد و خیزش گرد و خاک در برخی مناطق/ گرم شدن تدریجی هوا در کشور

وزش باد کارشناس سازمان هواشناسی از خیزش گرد و خاک در نوار شرق و جنوب شرق کشور، رگبار پراکنده در برخی استان‌ها و وزش باد موقت در اواخر وقت امروز در تهران خبر داد.

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اعلام پیش‌بینی‌ها از وضعیت جوی کشور برای امروز چهارشنبه دهم فروردین‌ماه، گفت: از بعد از ظهر امروز در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، زنجان، کرمانشاه و ایلام، رگبار پراکنده، گاهی وزش باد شدید و موقتی و در ارتفاعات بارش پراکنده برف را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: این بارش‌ها فردا در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، کردستان، کرمانشاه، شمال ایلام، لرستان، همدان، زنجان، مرکزی، قم، غرب اصفهان ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران، به شکل پراکنده و گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد، ادامه خواهد یافت.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: از روز جمعه تا یکشنبه در بیشتر مناطق کشور جو پایدار خواهد بود و از فردا هم برای بیشتر مناطق کشور به تدریج روند افزایشی دما را پیش‌بینی می‌کنیم که این افزایش دما در اوایل هفته آینده محسوس خواهد بود.

رفیعی پدیده دیگر جوی امروز را وزش باد شدید اعلام کرد که در مناطق شرق و جنوب شرق کشور به وقوع خواهد پیوست و گفت: وزش این بادها در مناطق مستعد سبب ریزش گرد و خاک خواهد شد. این شرایط روز جمعه احتمال دارد در بخش‌هایی از شرق و شمال شرق کشور و روز شنبه هم در شرق و جنوب شرق کشور رخ دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی اضافه کرد: آب‌های خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان تا بعدازظهر امروز مواج و متلاطم خواهند بود و طی روزهای جمعه و شنبه هم بخش‌های مرکزی خلیج فارس را متلاطم و مواج پیش‌بینی می‌کنیم.

وی درباره وضعیت جوی تهران طی ساعات آتی نیز گفت: آسمان پایتخت امروز صاف است و در اواخر وقت گاهی وزش باد رخ خواهد داد. حداکثر دما در تهران امروز ۲۰ درجه بالای صفر خواهد شد و حداقل دما برای فردا هم ۱۰ درجه بالای صفر پیش‌بینی می‌شود.