شناسهٔ خبر: 107329 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان خبر داد:

تردد بیش از ۳۴ هزار مسافر از مرزهای رسمی کردستان

پایانه مرزی باشماق مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان گفت: در تعطیلات نوروزی امسال تاکنون۲۹ هزار و ۵۶۸ نفر مسافر از مرز باشماق و ۴ هزار و ۶۸۱ نفر از مرز سیرانبند تردد داشته‌اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از کردستان محمدراشد مدرس‌گرجی با اشاره به اقدامات انجام شده در طرح نوروزی در استان اظهار کرد: ۲ هزار دستگاه انواع ناوگان حمل و نقل عمومی و ۳ هزار و ۵۰۰ نفر راننده حرفه‌ای در طرح نوروزی امسال مشارکت داشته‌اند. وی تصریح کرد: سامانه فروش بلیط تمامی شرکت‌های حمل و نقل مسافر استان کردستان به سامانه ایران من وصل و از این طریق اخذ استعلام سلامت مسافران نوروزی صورت گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کردستان با بیان اینکه از آغاز طرح نوروزی تاکنون یک هزار و ۵۰۰ مورد اجرای طرح کنترل و نظارت مشترک با پلیس راه از ناوگان مسافری انجام شده است، گفت: از ۵۰۰ کیلومتر از راه‌های استان به ویژه در نقاط پرتصادف در قالب این طرح خط‌ کشی شده است.

به گفته مدرس‌گرجی، ۴ هزار عدد علایم ایمنی نصب و بازسازی شده و حدود ۲ هزار متر طول حفاظ نیز در راستای ارتقای سطح ایمنی در جاده‌های استان انجام گرفته است. وی از آنجا لکه‌گیری آسفالت محورهای استان با صرف ۲ هزار تن آسفالت خبر داد و گفت‌: ۴۰۰ نفر عوامل راهداری و ۳۰۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری در ۲۰ راهدارخانه استان در راستای خدمات‌رسانی به مسافرین در جاده‌ها حضور مستمر دارند.

وی اضافه کرد: با توجه به ادامه بارش‌ها در ایام تعطیلات بیش از ۶ هزار کیلومتر باند برفروبی در سطح محورهای استان انجام شده و ۱۰۰ خودرو در راه مانده نیز در این بازه زمانی رهاسازی شده است.

مدرس گرجی متوسط تردد روزانه وسایل نقلیه در محورهای استان را ۳۴۰ هزار دستگاه عنوان کرد و گفت: به لحاظ تردد جاده‌ای نسبت به مدت زمان مشابه ۲۸ درصد افزایش داشته‌ایم.

وی از کاهش ۵۰ درصدی تلفات فوتی در تصادفات رانندگی نسبت به مدت مشابه سال گذشته در جاده‌های استان خبر داد.