شناسهٔ خبر: 107337 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل هوایی در هفته‌ای که گذشت؛

رشد ۲۰۲ درصدی پروازهای ورودی به فرودگاه امام خمینی(ره)/افزایش بیش از ۶۰ درصدی اعزام و پذیرش مسافر نسبت به سال گذشته/تردد ۳۴۵ هزار مسافر نوروزی از فرودگاه امام (ره)

فرودگاه شیراز رشد ۲۰۲ درصدی پروازهای ورودی به فرودگاه امام خمینی(ره) و برقراری ۶۰ پرواز فوق العاده نوروزی در فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان از مهمترین اخبار حوزه حمل ونقل هوایی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخبار حوزه حمل و نقل هوایی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی ایران، آغاز حرکت در یک راه پرافتخار

سرپرست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در پیامی به مناسبت ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی ایران، از این روز به عنوان آغازی برای حرکت در یک راه پرافتخار؛ راهی که ابتدا و انتهایش نور و مهرورزی است، یاد کرد.

جابه‌جایی بیش از ۶۶ هزار مسافر در فرودگاه امام خمینی (ره)

فرودگاه امام خمینی(ره) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، با آغاز موج دوم سفرهای نوروزی بیش۶۶ هزار مسافر با ۳۹۳ فروند نشست و برخاست جابه جا شده اند.

ثبت بالغ بر ۴۷۵ هزار سفر جاده‌ای در ایام نوروز/ بیش از یک میلیون نفر با قطار سفر کردند/ حدود ۱۶ هزار فروند نشست و برخاست هوایی به ثبت رسید/ مسافران دریایی بالغ بر ۲.۵ میلیون نفر شدند

معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی آخرین آمار سفرهای نوروزی امسال از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ را اعلام کرد.

جابجایی ۷۴ هزار مسافر از طریق فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز/ برقراری ۴۶ پرواز فوق العاده ویژه نوروز

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس گفت: در موج اول سفرهای نوروزی ۷۴ هزار مسافر از فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز جا به جا شده اند که سهم مسافران پروازهای خارجی، ۱۷ هزار نفر بوده است.

تردد ۳۴۵ هزار مسافر نوروزی از فرودگاه امام (ره)/ آغاز موج دوم بازگشت مسافران نوروزی

معاون بهره‌برداری شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از آغاز موج دوم بازگشت مسافران نوروزی در روز ۱۳ فروردین خبر داد.

افزایش بیش از ۶۰ درصدی اعزام و پذیرش مسافر نسبت به سال گذشته/ جابه جایی بیش از یک میلیون و پانصد هزار مسافر هوایی

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در موج اول سفرهای نوروزی از ۲۵ اسفند سال ۱۴۰۰ تا ۵ فروردین ماه ۱۴۰۱، بیش از ۶۰ درصد اعزام و پذیرش مسافران هوایی افزایش داشته است.

ویدئو|اقدامات فرودگاه‌های کشور در استقبال از بهار۱۴۰۱

فرودگاه‌های کشور با انجام پروازهای فوق العاده نوروزی، فضا آرایی، گستراندن سفره هفت سین، نورافشانی و دعوت از گروه های هنری و موسیقی به استقبال از بهار رفتند.

رشد ۲۰۲ درصد پروازهای ورودی به فرودگاه امام خمینی (ره) در نوروز۱۴۰۱/جابجایی بیش از ۲۷۸ هزار مسافر هوایی در ۱۲ روز گذشته

فرودگاه امام خمینی(ره) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، در موج اول سفرهای نوروزی با انجام ۹۱۷ پرواز وردی به کشور نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، رشد ۲۰۲ درصدی داشته است.

رشد ۲۳۳ درصدی پروازهای بین‌المللی نسبت به سال گذشته/ افزایش ۵۸ درصدی پروازهای عبوری در سال ۱۴۰۰

بررسی عملکرد ۱۱ ماهه وزارت راه و شهرسازی در بخش حمل‌ونقل هوایی از رشد ۲۳۳ درصدی پروازهای بین‌المللی ورشد۵۴ درصدی پروازهای عبوری نسبت به سال گذشته خبر می‌دهد.

مسیر پروازی مشهد به نجف پرترددترین مسیرپروازی/ انجام ۸۰ درصد پروازهای خارجی در ۵ فرودگاه بین المللی پرتردد

بررسی آمار پروازهای خارجی در بهمن ‌ماه سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد پرترددترین مسیر در پروازهای خارجی مسیر مشهد- نجف با تعداد ۱۲۸پرواز بوده است.

ثبت بیش از ۱۸۸۴ هزار سفر ریلی/جابه جایی قریب به دو میلیون مسافر جاده ای/اعزام و پذیرش بیش از یک میلیون و۳۶۴ هزار مسافرهوایی

بر اساس آمارهای اعلام شده، از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا پنجم فروردین سال جاری، ۲۹۶ هزار و ۱۱۹ سفر جاده‌ای، یک هزار و ۸۸۴سفر ریلی ۱۱ هزار و ۵۲ فروند نشست و برخاست هوایی داخلی و بین‌المللی انجام گرفته است.

رشد ۲۰۰ درصدی پرواز و ۲۸۵ درصدی مسافر در فرودگاه امام در نوروز ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل

معاون بهره برداری فرودگاهی گفت: در موج اول سفرهای نوروزی در تعداد پرواز مسافری رشد ۲۰۰ درصدی و درتعداد مسافر رشد ۲۸۵ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد بودیم.

اعزام و پذيرش بيش از ۱۰ هزار مسافر از فرودگاه‌های استان مازندران

مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران گفت: همزمان با دور نخست سفرهای نوروزی، بیش از ۱۰ هزار نفر مسافر در قالب ۱۲۸ پرواز از طریق فرودگاه‌های ساری، رامسر و نوشهر اعزام و پذیرش شده اند.

بازدید مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی از فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی از بخش‌های مختلف ترمینال‌های داخلی، خارجی و اقدامات نوروزی فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد بازدید کرد.

انجام ۶۰ پرواز فوق العاده نوروزی در فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان

مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان از برقراری ۶۰ پرواز فوق العاده در فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان در ایام نوروز خبر داد.

برقراری ۴۶ پرواز فوق العاده نوروزی از فرودگاه شیراز/ جابه جایی ۷۴ هزار مسافر از فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس گفت: در ۱۰ روز اخیر تعداد ۳۹ پرواز داخلی فوق العاده و ۷ پرواز خارجی از فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز انجام شده است.

مدیران فرودگاه ها بر عدم تداخل پروازهای صبحگاهی با اذان صبح نظارت کنند

سرپرست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از مدیران فرودگاهی خواست، به منظور رعایت عدم تداخل ساعات پروازهای صبحگاهی با اذان صبح، ضمن برنامه ریزی دقیق، بر اجرای درست آن نظارت کنند.

افزایش ۸۶ درصدی پروازهای عبوری از فراز آسمان کشور/ مسیر مشهد- تهران پرترددترین مسیر پروازی

بررسی آمار پروازهای داخلی در بهمن ‌ماه سال گذشته نشان می‌دهد پرترددترین مسیر در پروازهای داخلی در بهمن ماه سال ۱۴۰۰ مسیر تهران- مشهد با تعداد ۶۹۹ پرواز بوده است.

بازدید مشاور رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از فرودگاه قشم

مشاور رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از قسمت های مختلف فرودگاه قشم بازدید و با مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم و مدیر این فرودگاه در خصوص مسایل و مشکلات فرودگاه و چگونگی رفع آنها تبادل نظر کرد.

نظامنامه سیستم مدیریت ایمنی شرکت فرودگاه‌ها ابلاغ شد

سرپرست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نظامنامه سیستم مدیریت ایمنی را به ستاد و فرودگاه‌های کشور ابلاغ کرد.

بازدید معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری از رمپ پروازی فرودگاه امام خمینی (ره)

معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری به همراه تعدادی از کارشناسان استاندارد پرواز از واحدهای عملیاتی، رمپ پروازی و هواپیماهای مستقر در این بخش از فرودگاه امام خمینی (ره) بازدید کرد.

سایت‌های فروش بلیت هواپیما با عنوان‌های چارتر ۷۲۴ و چارتر ملی فاقد مجوز قانونی هستند

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با هشدار به هموطنان جهت عدم خرید بلیت هواپیما از منابع نامعتبر گفت: سایت‌های فروش بلیت هواپیما با عنوان‌های چون چارتر۷۲۴ و چارتر ملی غیر قانونی هستند و مجوز فروش بلیت از سازمان هواپیمایی کشوری ندارند.

مکلف بودن ایرلاین‌ها مکلف به اعلام تاخیر و ابطال پرواز قبل از حضور مسافر در فرودگاه

سازمان هواپیمایی کشوری در یک اطلاعیه، تمام ایرلاین‌ها را موظف کرد تا هر گونه تاخیر و ابطال پرواز را پیش از حضور مسافران در فرودگاه به طرق مختلف از جمله ارسال پیامک، پست الکترونیک، تماس مستقیم و ... به اطلاع مسافران خود برسانند.

توصیه مهم در خصوص دریافت ارز مسافری/ تسریع در پذیرش مسافران با پرداخت عوارض خروج از کشور پیش از مراجعه به فرودگاه

مدیرکل عملیات فرودگاهی به مسافران نوروزی توصیه کرد باتوجه به افزایش پروازها و تعداد مسافران و زمان‌بر بودن دریافت ارز مسافری در ترمینال فرودگاه، برای دریافت ارز مسافری به صرافی های داخل شهر مراجعه کنند.

بازدید سرپرست معاونت هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی از فرودگاه شهید دستغیب

سرپرست معاونت هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری بمنظور نظارت بر فرایند پروازها و نحوه سرویس‌دهی به مسافران از فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز بازدید کرد.

پروانه فعالیت یک شرکت خدمات مسافرت هوایی به دلیل گرانفروشی تعلیق شد

مجوز دفتر خدمات مسافرت هوایی الی گشت به دلیل گرانفروشی و عدم رضایت مسافرین تعلیق شد.

جابه‌جایی بیش از ۱۹۷ هزار مسافر در ۹ روز گذشته از فرودگاه امام خمینی(ره(

فرودگاه امام خمینی(ره) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، با آغاز سفرهای نوروزی بیش۱۹۷ هزار مسافر با ۱۳۶۵ فروند نشست و برخاست جابه جا شده اند.

رشد ۵۸ درصدی اعزام و پذیرش مسافران در فرودگاه‌های کشور

سرپرست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از رشد ۵۸ درصدی اعزام و پذیرش مسافران در فرودگاه‌های کشور از آغاز طرح سفرهای نوروزی۲۵ اسفند تا سوم فروردین‌ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

ارتقای کیفیت خدمات دهی به مسافران در زمره اولویت های شرکت فرودگاه ها

عضو هیات مدیره و راهبر حوزه برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی با حضور در فرودگاه ارومیه از ترمینال‌های داخلی و خارجی فرودگاه و شیوه ارائه کیفیت خدمات به مسافران نوروزی و اعزام و پذیرش مسافران در ترمینال بازدید کرد.

پیشرفت صنعت هوایی با اعتماد برتوان شرکت‌های دانش بنیان/ تولید سیستم روشنایی و نصب CAT2 فرودگاه اردبیل برای اولین بار

وزارت راه و شهرسازی طی سال ۱۴۰۰ به منظور تحقق شعار سال مبنی بر «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها» در حوزه حمل‌و‌نقل هوایی، از توان شرکت های دانش بنیان در حوزه هوانوردی استفاده کرده است.

ثبت بیش از ۲۷۰ هزار سفر جاده‌ای/اعزام و پذیرش بیش از یک میلیون مسافر هوایی

بر اساس آمارهای اعلام شده، از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا چهارم فروردین سال جاری، ۲۷۰ هزار و ۷۵۰ سفر جاده‌ای، یک هزار و ۷۱۰ سفر ریلی و ۹ هزار و ۹۴۶ فروند نشست و برخاست هوایی داخلی و بین‌المللی انجام گرفته است.