شناسهٔ خبر: 107356 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواپیمایی كشوری اعلام کرد:

افزایش بیش از ۶۰ درصدی اعزام و پذیرش مسافر نسبت به سال گذشته/ جابه جایی بیش از یک میلیون و پانصد هزار مسافر هوایی

نگاهی به فعاليت‌های نوروزی فرودگاه امام خمينی (ره) سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در موج اول سفرهای نوروزی از ۲۵ اسفند سال ۱۴۰۰ تا ۵ فروردین ماه ۱۴۰۱، بیش از ۶۰ درصد اعزام و پذیرش مسافران هوایی افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، میر اکبر رضوی، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با اعلام افزایش ۶۰ درصدی اعزام و پذیرش مسافران هوایی گفت: امسال خوشبختانه با کاهش همه گیری ویروس کرونا، انجام واکسیناسیون عمومی و لغو دستورالعمل پذیرش ۶۰ درصدی مسافر در هواپیما، شاهد افزایش تعداد مسافران هوایی کشور بودیم.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: تعداد اعزام و پذیرش مسافر در بازده زمانی ۲۵ اسفند تا ۵ فروردین حدود ۱ میلیون و ۵۶۰ هزار نفر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از ۶۰ درصد افزایش داشته است همچنین  با انجام بیش از ۱۲ هزار پرواز نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۷ درصدی را نشان می دهد 

رضوی با بیان اینکه ۱۰ شهر از مبدا مهرآباد، پرترددترین مقاصد مسافران هوایی بوده است خاطر نشان کرد: کیش، مشهد، شیراز، اهواز، قشم، بندرعباس، تبریز، چابهار، اصفهان و بوشهر ازجمله شهرهای پرتردد مقاصد هوایی دراین ایام بوده اند.

وی در خصوص پرسش ها، شکایات، انتقادات و پیشنهادات ارسال شده به سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد: در این مدت تعداد ۴۷۹ شکایت به واحد حقوق مسافر و تعداد ۷۵ شکایت از طریق بخش انتقادات و پیشنهادات و پست الکترونیک به روابط عمومی سازمان ارسال شده که کارشناسان این دو واحد در حال پیگیری و پاسخ گویی هستند.

رضوی بیان کرد: آمار نهایی تعداد پروازها و مسافرین حمل شده در ایام نوروز ۱۴۰۱ پس از اتمام تعطیلات اعلام خواهد شد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در پایان ضمن آرزوی سالی خوش برای تمام هموطنان کشور یادآور شد: سازمان هواپیمایی کشوری در طول شبانه روز آماده پیگیری و پاسخگویی به سوالات، شکایات، انتقادات و پیشنهادات مسافران ازطریق پرتال سازمان به نشانی caa.gov.ir است.