شناسهٔ خبر: 107408 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

معاون بهره‌برداری شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) خبر داد؛

تردد ۳۴۵ هزار مسافر نوروزی از فرودگاه امام (ره)/ آغاز موج دوم بازگشت مسافران نوروزی

انجام نخستین پرواز داخلی در فرودگاه امام خمینی (ره) معاون بهره‌برداری شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از آغاز موج دوم بازگشت مسافران نوروزی در روز ۱۳ فروردین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا مجذوبی عضو هیئت مدیره و معاون بهره‌برداری فرودگاهی در خصوص آمار میزان پرواز و مسافر در نوروز ۱۴۰۱ گفت: از ۲۵ اسفند تا ۱۰ فروردین‌ماه شاهد تعداد ۲۲۴۴ پرواز و تردد ۳۴۵ هزار مسافر از شهر فرودگاهی امام‌ خمینی (ره) بوده‌ایم.

عضو هئیت مدیره شهر فرودگاهی امام‌ خمینی (ره) افزود: نخستین حجم بازگشت مسافران از روز ۶ فروردین‌ماه با حدود ۲۸ هزار مسافر آغاز شد که با اقدامات بهینه و‌ موثر بعمل آمده از سوی کلیه همکاران در شهر فرودگاهی، تردد مسافران تسهیل شد.

وی ادامه داد: با توجه به‌ بازگشت مسافران خصوصا در روز ۱۳ فروردین (روز طبیعت) تمهیدات لازم به ویژه در ارتباط با تامین تاکسی و وسایل نقلیه عمومی هماهنگی‌ها و اقدامات لازم از سوی اداره کل برنامه‌ریزی و امور شهری در معاونت توسعه زیرساخت به عمل آمده است.

به گزارش شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، مجذوبی تصریح کرد: در خصوص ورود مسافران به کشور مطابق با آخرین بخشنامه‌های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت، ارائه گواهی انجام دو نوبت واکسن کرونا برای مسافران ورودی الزامی است و نیز پایش و غربالگری و در صورت نیاز انجام تست PCR برای مسافران دارای علائم کرونا، توسط کارشناسان پایگاه بهداشت مرزی صورت خواهد گرفت. با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده، تست‌های PCR تا پایان سفرهای نوروزی (تا ساعت ۲۳:۵۹ روز ۱۴۰۱/۱/۱۵) رایگان انجام خواهد شد.