شناسهٔ خبر: 107416 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی:

دولت مصمم به اجرای طرح بازآفرینی شهری در کلانشهر مشهد است

نشست طرح بازآفرینی شهری در مشهد وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد با همفکری و همسویی آستان قدس رضوی و نیز شهرداری مشهد، بتوان در زمینه بازآفرینی شهری در این کلانشهر گام برداشت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در ادامه سفر خود به خراسان رضوی در نشستی با حضور شهردار مشهد و با موضوع تامین اراضی برای طرح بازآفرینی شهری در این کلانشهر که پیش از ظهر امروز جمعه ۱۲ فروردین‌ماه در محل اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی برگزار شد، حضور یافت.

رستم قاسمی در این نشست گفت: وزارت راه و شهرسازی هیچگونه انتفاعی از طرح بازآفرینی شهری نمی‌برد بلکه درعوض قول می‌دهیم که تا آنجا که امکان دارد از محل دیگر منابع روی این طرح هزینه کنیم تا انشاالله این مشکل در شهر مشهد حل شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در اجرای طرح بازآفرینی شهری و انتقال جمعیت در مشهد، بخشی از حدود ۶۰۰ هکتار زمین مربوطه آزادسازی می‌شود، افزود: هر مصوبه‌ای که در دولت لازم است، می توانیم پیش‌نویس آن را ظرف یکی، دو روز از دولت بگیریم چرا که نظر شخص آقای رئیس جمهور روی این مساله مساعد است.

وی ابراز امیدواری کرد که با همفکری و همسویی آستان قدس رضوی و نیز شهرداری مشهد، بتوان در زمینه بازآفرینی شهری در کلانشهر مشهد گام برداشت و بار دیگر تاکید کرد که وزارتخانه متبوعش حاضر است برای اجرای این طرح بودجه هزینه کند  چرا که دولت مصمم به حل این مشکل است.