شناسهٔ خبر: 10746 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

عشایری مطرح کرد:

لزوم تخصصی‌تر شدن شیوه رای‌گیری در انتخابات نظام مهندسی ساختمان

هوشنگ عشایری مدیر کل راه و شهرسازی فارس درباره برگزاری انتخابات نظام مهندسی ساختمان در مهر ماه سال جاری در سراسر کشور پیشنهاد کرد: درصورت تخصصی‌تر شدن شیوه رأی گیری، افراد دارای صلاحیت بهتر برگزیده خواهند شد.

هوشنگ عشایری درگفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی دراین باره افزود: خوشبختانه استقبال جامعه مهندسان ساختمان برای شرکت در انتخابات مهر ماه امسال و کاندیداتوری بسیار خوب بوده است.

عشایری در ادامه ضمن تأکید بر این مطلب که تمامی افراد عضو هیئت اجرایی برای برگزاری انتخابات دارای سوابق مقبول و مطلوبی بین جامعه مهندسان هستند گفت: بدون شک وجود این افراد باعث می شود همه مهندسان دارای صلاحیت رأی دهندگی اطمینان کامل داشته باشند که این انتخابات با سلامت کامل و بدون هیچ حاشیه و دخالت غیر مرتبطی برگزار خواهد شد.

ناظر انتخابات نظام مهندسی ساختمان در استان فارس همچنین ضمن ابراز امیدواری برای حضور هرچه بیشتر و باشکوه تر اعضای محترم نظام مهندسی ساختمان در انتخابات تأکید کرد: واحد اجرایی انتخابات در استان با تدوین برنامه ریزی های مناسب و مؤثر از جمله همکاری با رسانه‌ها و استفاده از شبکه های اجتماعی در تلاشند بیشترین تبلیغ را برای شرکت همکاران در این انتخابات ارائه دهند تا افراد اصلح برگزیده شوند.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وجود ایرادهای تکنیکی با نظرات مختلف بر این موضوع اعلام کرد: از دیدگاه من نحوه رأی دهی در طول انتخابات باید تخصصی تر شده و رشته ها و کارگروه ها برای انتخاب نماینده خود در هیئت مدیره نظام از یکدیگر تفکیک شوند، چراکه عدم شناخت رأی دهنگان رشته های مختلف از حوزه یکدیگر و به دنبال آن عدم آگاهی و دانش کافی مانع از انتخاب افراد اصلح در گروه های گوناگون هیئت مدیره می شود.

عشایری در ادامه افزود: گاهی بیشتر بودن اعضای برخی رشته ها نسبت به گروه های دیگر باعث غالب شدن نظرات آن ها بر گروه های دیگر شده و اجازه نتیجه گیری خوبی را به ناظران و مسئولان نمی دهد.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی فارس در این خصوص نیز توضیح داد: دشواری های موجود برای اجرای این پیشنهاد با وجود اصولی بودن آن نسبت به روش فعلی، عملیاتی نشدن آن است که امیدواریم با مطلوب بودن نتایج استفاده از سیستم سامانه برای دومین مرتبه در سال جاری شرایط لازم برای اجرای این طرح نیز محقق شود./

نظر شما