شناسهٔ خبر: 107463 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه وشهرسازی استان البرز خبر داد:

تامین اراضی بیش از ۹۰ درصد اراضی طرح نهضت ملی مسکن /تکمیل تمام پروژه های نیمه تمام مسکن مهر در استان البرز/اخذ مصوبه ۳ شهرک مسکونی دراستان البرز

بازدید مدیرکل راه و شهرسازی استان البرزاز پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مدیرکل راه وشهرسازی استان البرز گفت:بیش از۹۰ درصد اراضی مورد نیاز ۴ساله طرح نهضت ملی مسکن در استان تامین شده است و دراین زمینه، استان البرز پیشرو است.

رضاخالقی مدیرکل راه وشهرسازی استان البرز درگفت‌وگو با خبرنگارپایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اعلام ثبت نام ۲۱۲ هزار ۳۴۳ نفر در طرح نهضت ملی مسکن گفت: تعداد واحدهای مسکونی در نظر گرفته شده برای استان البرز یکصدهزار و۵۷۲  واحد است و با انجام  پالایش­ ها تا کنون ۶۲هزار و ۹۵۵ رد درخواست شده اند و ۱۷ هزار ۵۱۰ نفر نیز انصراف داده اند و ۳۸ هزار و ۵۱۴ نفر منتظر تایید استعلام هستند که در این میان ۷۸ هزار و ۴۳۹ نفر منتظر بررسی مدارک هستند. ازاین تعداد برای ۶ هزار و۳۰ نفرتخصیص پروژه انجام شده است.

مدیرکل راه وشهرسازی استان البرز درمورد تامین زمین دراستان گفت: بیش از۹۰ درصد اراضی مورد نیاز ۴ساله طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است و در این زمینه، استان البرز پیشرو است. باتوجه به اینکه استان کوچک البرز بعد از استان تهران، پرتراکم ترین استان د رکشور به شمار می آید، با محدودیت اراضی مواجه هستیم، با کار مطالعاتی که ازتیرماه انجام شد، توانستیم مصوبات شهرک های جدید مسکونی با موضوع امکان سنجی و مکان یابی را ازاستان اخذ کنیم.

مصوبه سه شهرک اقبالیه، صالحیه و  فخرایران اخذ شده است

مدیرکل راه وشهرسازی استان البرز با اشاره به اخذ مصوبه ۳ شهرک مسکونی دراستان البرز افزود: هریک ازشهرهای جدید میانگین۳۰۰هکتار است و در تامین زمین بر اساس سهمیه در استان مشکلی نداریم و باتوجه به اعلام سازمان ملی زمین و مسکن استان البرز در تامین زمین مسکن رتبه اول را کسب کرده است.

خالقی در ادامه افزود: شهرهای جدید استان البرز در طرح نهضت ملی مسکن؛ اقبالیه، صالحیه و شهرک جدید فخرایران است، این سه شهر قطعی شده اند و درلیست انتظار دو شهرجدید نیز پیش بینی شده است که درصورت افزایش سهمیه و یا بارگذاری تراکمی اگر نیاز به توسعه و اراضی باشد، حتما از دو شهرک جدید درمجاورت نظرآباد و اشتهارد بهره خواهیم برد.

تکمیل تمام پروژه های نیمه تمام مسکن مهر در استان البرز

وی درمورد مسکن مهر، آن بخشی که اداره راه و شهرسازی استان البرز متولی است، تصریح کرد: در یک سالی که گذشت، تمامی پروژه های نیمه تمام  مسکن مهر تکمیل شده است و به مرحله نصب انشعاب و آسانسور رسیده و بحث ساماندهی متقاضیان و صدور قرار داد و کارت قسط در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرساز ی استان البرز با اشاره به تاکید وزیر راه و شهرسازی نسبت به زیر ساخت ها گفت: یکی از تاکیدات وزیر راه و شهرسازی در حوزه مسکن این است که حتما زیرساخت ها هماهنگ و همزمان با ساخت مسکن انجام و احداث شود و ما نیز تلاش داریم در قراردادها با پیمانکاران ، آماده سازی را فقط  بَر و کف و عملیات خاکی در احداث مسکن ملاک قرار نداده و تعریف نکنیم و حتما در آماده سازی تاسیسات روبنایی اعم از مدرسه، درمانگاه، فضای سبز، مسجد ، فعالیتهای ورزشی و.. حتما در قرارداد با شرکت ها و پیمانکاران را لحاظ کنیم.

وجود ۲ هزار بافت فرسوده در استان البرز

رضا خالقی در ادامه، در مورد بافت های فرسوده استان البرز اظهار کرد: در استان البرز ۲هزار هکتار بافت فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی شناخته شده داریم البته در زمینه کارهای روبنایی پروژه های مختلفی انجام شده است  از جمله مدرسه، ایجاد کلانتری، مراکز فرهنگی، خانه بهداشت و در حال حاضر ۸ پروژه شاخص در این زمینه وجود دارد که در حال تکمیل است و تامین اعتبار از طریق سطح ملی و هم از طریق سفر ریئس جمهورپیش بینی شده است تا ۸ پروژه را نیز به اتمام رسانیم.

مدیرکل راه وشهرسازی استان البرز گفت: در حوزه نوسازی مسکن تسهیلات خوبی در اواخر سال گذشته ابلاغ شده است و در اوایل سال ۱۴۰۱نیز اعلام شد که مبلغ تسهیلات افزایش پیدا کرده است. در حال اطلاع رسانی گسترده این موضوع به مردم هستیم.

خالقی در ادامه گفت: برای ثبت نام نهضت ملی مسکن به دستور استاندار کار ویژه ای انجام شده است که با انتشار تراکت هایی از طریق کارگزارها و دفاتر تسهیلگری،خانه به خانه به مردم اطلاع رسانی شده است که در طرح ثبت نام کنند که این امر در نوسازی بافت و یا اخذ واحد جدید موثر است و می توانند  از این طرح استفاده کنند.