شناسهٔ خبر: 10767 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۶پروژه‌ راهسازی آبادان در هفته دولت

ساخت جاده كمربندي رامهرمز – بهبهان تا پایان سال

جاده های خوزستان به گفته رئیس اداره راه و شهرسازی آبادان به مناسبت هفته دولت امسال ۶ پروژه راهی این شهرستان افتتاح و کلنگ زنی می‌شوند این در حالی است که رئیس راه وشهرسازی رامهرمز نیز از پایان پروژه ساخت جاده كمربندي رامهرمز – بهبهان در صورت تأمين اعتبار تا پايان امسال خبر می دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، رئیس اداره راه و شهرسازی آبادان گفت: پروژه احداث باند دوم ۵.۵ کیلومتر ابتدایی محور آبادان ـ اروند با اعتبار ۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی - ملی یکی از پروژه‌های آماده بهره برداری به مناسبت هفته دولت است.

محمد ایجادی افزود: پروژه ترمیم و مرمت اساسی پل مثلثی به طول ۸۵ متر در کیلومتر ۱۵ محور آبادان ـ ماهشهر با اعتبار یک میلیارد تومان از محل منابع ملی نیز به بهره برداری می‌رسد.

ایجادی تصریح کرد: افتتاح پروژه تهیه و نصب نیوجرسی در ۶ کیلومتر ابتدایی محور آبادان ـ ماهشهر به منظور جداسازی باند رفت و برگشت جهت ارتقاء ایمنی این محور با اعتبار ۹۰۰ میلیون تومان از دیگر پروژه‌ها است.

وی همچنین از کلنگ زنی ۲ پروژه دیگر در هفته دولت خبر داد و اضافه کرد: عملیات احداث ۲ کیلومتر راه روستایی و لکه گیری و روکش  ۳ کیلومتر راه روستایی با اعتبار ۸۰۰ میلیون تومان در هفته دولت آغاز خواهد شد.

  پروژه لکه‌گیری و روکش آسفالت ۸ کیلومتر ابتدایی محور آبادان ـ ماهشهر (باند قدیم) با اعتبار یک میلیارد تومان از محل منابع استانینیز از دیگر پروژه هایی است  که در هفته دولت آغاز می‌شود.

در خبری دیگر نیز رئیس راه وشهرسازی رامهرمز نیز گفت: پروژه ۴ بانده كردن جاده رامهرمز – بهبهان به طول ۵ كيلومتر از دیگر پروژه‌ها است كه مراحل ساخت آن از ۲ ماه گذشته آغاز شده و تاكنون ۵۰ درصد پيشرفت فيزيكي داشته است؛ اعتبار مورد نياز براي اين پروژه ۴ ميليارد و ۸۰۰ ميليون تومان است و در صورت تامين اعتبارات لازم تا يك ماه آينده زير بار ترافيك خواهد رفت.

عبدالله طریفی در خصوص پروژههاي ديگر افزود: پروژه تعريض محور رامهرمز – بهبهان به طول ۲۸ كيلومتر (حد فاصل كيلومتر ۲۳ تا ۵۱ آن) با پيشرفت فيزيكي ۲۲ درصد در حال اجرا است که اعتبار اين پروژه ۳ ميليارد و ۸۰۰ ميليون تومان است.

طريفي بیان كرد: پروژه ۴ خطه كردن جاده ۳ راهي كيمه به مسكن مهر رامهرمز به طول ۴ كيلومتر و ۳۰۰ متر در محور رامهرمز ـ رامشير با پيشرفت فيزيكي ۸۰ درصد و  اعتبار ۳ ميليارد تومان در حال اجرا است و اگر اعتبارات مورد نياز آن تأمين شود تا يك ماه آینده به بهرهبرداري خواهد رسيد.

وي گفت: پروژه احداث خط اول محور رامهرمز – ميداوود – باغملك به طول ۷ كيلومتر به صورت ۳ خطه رفت و برگشت و شامل ۳ دستگاه تونل با اعتبار ۲ ميليارد و ۸۰۰ ميليون تومان نیز ۱۵ درصد پيشرفت فيزيكي دارد.

رئیس اداره راه و شهرسازي رامهرمز افزود: همچنین قطعه دوم پروژه بهسازي جاده رامهرمز – ميداوود – باغملك به طول ۸ كيلومتر با اعتبار ۵ ميليارد تومان با پيشرفت فيزيكي ۵۴ درصد در حال ساخت است.

عبدالله طریفی اعتبار این پروژه را ۲۱ ميليارد تومان عنوان و افزود: پيشرفت فيزيكي اين پروژه ۳۰ درصد است و در صورت تأمين اعتبارات تا پايان امسال به بهرهبرداري می‌رسد.

اين پروژه به طول ۵/۵ كيلومتر و شامل زيرگذر و روگذر و ۲ دستگاه پل به طول ۳۰۰ متر است که عملیات اجرایی آن از سال گذشته آغاز شده است./

نظر شما