شناسهٔ خبر: 107696 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سال گذشته رخ داد؛

۱۱۶تخلف ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری در قزوین احصا شد

پایانه مسافربری معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین از احصا و گزارش ۱۱۶تخلف ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر این استان به کمیسیون های ماده۱۱ ،۱۲ و ۱۴ در سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری قزوین)، علیرضا معیری‌پور گفت: از این میزان تخلفات ۷۰مورد مربوط به رانندگان در کمیسیون ماده ۱۱، ۳۶مورد مربوط به تخلفات شرکت های مسافربری در ماده ۱۲ و ۱۰ مورد مربوط به تخلفات مالکان ناوگان حمل و نقل در کمیسیون ماده ۱۴ بوده است.

وی اضافه کرد: بر اساس قانون تخلفات شرکت ها و موسسات حمل و نقل جاده ای در کمیسیون ماده ۱۲ و تخلفات رانندگان در کمیسیون ماده ۱۱ رسیدگی می شود و از سال گذشته نیز برای نخستین بار کمیسیون ماده ۱۴ به منظور بررسی و رسیدگی به تخلفات مالکان ناوگان حمل و نقل تشکیل شده است.

معیری‌پور در ادامه به ارایه گزارشی از عملکرد معاونت حمل و نقل در جابه‌جایی مسافر پرداخت و گفت: ناوگان حمل و نقل جاده ای قزوین در سال گذشته بیش از یک میلیون و ۸۳۵هزار مسافر را جابه‌جا کرد که این میزان جابه‌جایی مسافر نسبت به سال پیش از آن۸درصد کاهش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته تعداد شرکت های مسافربری نیز با رشدی ۷درصدی به  ۴۶ شرکت رسید.

معیری پور همچنین تعداد گشت های نظارت و بازرسی از ناوگان حمل و نقل را نیز در سال گذشته ۲۲۳ مورد عنوان کرد و افزود: تعداد گشت های بازرسی نیز در این سال ۴درصد رشد داشته است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود: تمام سفرهای ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای در سال گذشته توسط ۶۷۴خودروی سواری، ۵۳۰ مینی‌بوس و ۱۵۹اتوبوس انجام شده است.