شناسهٔ خبر: 107717 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌های استان خبر داد:

جابه‌جایی بیش از ۴۶ هزار مسافر با ۴۰۱ پرواز در سیستان‌وبلوچستان در نوروز ۱۴۰۱ / برقراری ۱۶ پرواز فوق العاده در استان

فرودگاه زاهدان مدیرکل فرودگاه‌های استان سیستان‌وبلوچستان ضمن اعلام برقراری ۱۶ سورتی پرواز فوق العاده از اعزام و پذیرش بیش از ۴۶ هزار مسافر با ۴۰۱ پرواز در ایام نوروز خبرداد.

علی جزینی‌زاده، مدیرکل فرودگاه‌های استان سیستان‌وبلوچستان در‌گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ضمن اعلام استقبال مسافران نوروزی از سفرهای هوایی در این استان اظهار داشت: با آغاز سفرهای نوروزی از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا پانزدهم فروردین ۱۴۰۱، تعداد ۴۰۱ پرواز ثبت شده است و بیش از۴۶ هزار نفر مسافر اعزام و پذیرش شدند.

وی ضمن اعلام رشد آمار تعداد مسافر از فرودگاه های استان سیستان‌و‌بلوچستان در سال ۱۴۰۱، افزود: در مدت یاد شده ۴۶ هزار و ۷۲۶نفر مسافر اعزام و پذیرش مسافر شده است که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته افزایش ۱۳/۹درصدی داشته است.

جزینی زاده در مورد تعداد پرواز فرودگاه‌های استان در ایام سفرهای نوروزی گفت:در این مدت ۴۰۱ نشست و برخاست داخلی انجام شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴/۹درصد کاهش پرواز داشته است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان سیستان‌و‌بلوچستان همچنین تاکید کرد: در سفرهای نوروزی امسال۱۶ سورتی پرواز فوق العاده برای فرودگاه بین المللی شهدای زاهدان برنامه ریزی شده بود و بیشترین مقصد در پروازهای داخلی مسیر تهران ،مشهد و پس از آن شیراز، گرگان، چابهار و اهواز بوده است.

وی در پایان زیباسازی محوطه پیرامونی فرودگاه‌ بین‌المللی شهدای زاهدان با کاشت گل و چمن و نور پردازی فضای سبز، گستراندن سفره هفت سین در ترمینال و پاویون فرودگاه، اجرای جشن بمناسبت نیمه شعبان در سالن ترانزیت، نصب بنر شعار سال جدید و خط کشی ایرساید در فرودگاه بین‌المللی شهدای زاهدان را از جمله اقدامات نوروزی فرودگاه‌های استان برشمرد.