شناسهٔ خبر: 107734 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سال ۱۴۰۰؛

بیش از ۱۰ میلیون تن کالا از مبادی استان همدان جابجا شد

معاون حمل و نقل همدان معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان از جابجایی ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تن کالا در سال ۱۴۰۰ از مبادی استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی همدان، محمد سرگزی گفت: عمده کالا‌های حمل شده استان مربوط به انواع محمولات سیمان و کلینگر، محمولات معدنی، محصولات کشاورزی، شمش آهن و انواع محمولات نفتی است.

وی افزود: از این مقدار جابجایی بیش از ۳۰ درصد سهم محمولات معدنی و سیمان، ۱۰ درصد محمولات نفتی و ۱۰ درصد سیب زمینی (به عنوان یکی از مهمترین محصولات کشاورزی استان) بوده است.

معاون حمل و نقل استان همدان تأکید کرد: ۹۸ شرکت حمل و نقل فعال داخلی استان با بیش از ۲۱ هزار راننده باری و ۱۲ هزار ناوگان سنگین باری در این مدت، جابجایی کالا‌های حمل شده را بر عهده داشتند.

سرگزی با قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی رانندگان سخت‌کوش و فعالان حوزه حمل و نقل، تصریح کرد: با توجه لزوم و اهمیت حمل کالا‌های اساسی از بنادر این اداره کل با همکاری تشکل‌های صنفی استان، شرکت‌ها و رانندگان نسبت به اعزام و حمل محمولات دامی و کالا‌های اساسی مورد نیاز اقدام کرده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان با اشاره به انجام بیش از دو هزار گشت مشترک با حضور نمایندگان پلیس راه و تشکل‌های صنفی خواستار همکاری همه تشکل‌های صنفی، رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل در خصوص اجرای به موقع طرح‌ها و سیاست‌های ابلاغی سازمان و قوانین و مقررات سازمان متبوع شد تا شاهد حمل و نقلی روان و ایمن در سطح جاده‌های کشور باشیم.