شناسهٔ خبر: 107735 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری استان همدان خبر داد:

افزایش ۳۸ درصدی تردد ورودی و خروجی جاده‌ای در استان همدان

معاون راهداری همدان معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان گفت: در نوروز ۱۴۰۱ شاهد افزایش ۳۸ درصدی تردد ورودی و خروجی جاده ای در استان همدان بودیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی همدان، مسعود رستمی در خصوص اقدامات نوروزی این اداره کل در ایام نوروز ۱۴۰۱ با بیان افزایش ترددها گفت:۱ میلیون و ۵۰۶ هزار و ۶۲ تردد ورودی و ۱ میلیون و ۵۰۸ هزار و ۶۲۲ تردد خروجی به ثبت رسیده که این اعداد از نشان از ۳۸ درصد افزایش در تردد های ورودی و خروجی در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

وی بیان کرد: در این مدت می توان به انجام ۲۴۰ کیلومتر خط کشی، ۲ هزار و ۹۸۹ متر مربع لکه گیری وترمیم راهها و ۱ کیلومتر روکش آسفالت اشاره کرد.

رستمی گفت: با توجه به بارندگی که در ایام نوروز بود ۱ هزار و ۳۴۰ کیلومتر باند برفروبی و نمک پاشی انجام شده است.

معاون راهداری استان همدان با بیان اینکه ۳۹ هزار و ۳۷۵نفر ساعت گشت راهداری در این ایام به وقوع پیوست اظهار داشت: این اقدامات به کمک ۴۵۰ نفر از پرسنل توسط ۳۱۲ دستگاه انواع ماشین آلات در ۲۴ راهدار خانه فعال صورت گرفته است.

رستمی ادامه داد: اقدامات تنها محدود به این موارد نبوده بلکه ۱۶ هزار و ۹۷۹ عدد علائم راهنمایی رانندگی شستشو شده و همچنین ۳۲۱ شاخه تعمیر و نصب گاردریل(حفاظ جانبی) نیز داشتیم.

وی بیان کرد: در این ایام پاکسازی محیط زیست نیز در دستورکار بوده که در این خصوص می توان به ۹۲۱ کیلومتر پاکسازی حاشیه راهها و شانه و حریم جاده ها مخصوصا در ورودی وخروجی شهرها اشاره کرد.

این مسئول اشاره ای به پاکسازی گاردریل و نیوجرسی در سطح محورهای ارتباطی استان کرد و افزود: ۱۸۲ کیلومتر پاکسازی همراه با ۱ هزار و ۶۷۵ عدد تعمیر و نصب تابلو نیز صورت گرفته است .

رستمی یادآور شد : اجرای ۱هزار ۹۰۰ متر حفاظ میانی در راه‌ها به منظور ارتقاء ایمنی محورها و آشکارسازی نقاط حادثه خیز نیز جزو اقدامات درنوروز ۱۴۰۱ بوده است.