شناسهٔ خبر: 107750 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون ساخت و نگهداری راههای روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای؛

شبکه حمل و نقل شاهرگ حیاتی اقتصادی و اجتماعی کشور است

خداداد مقبلی - کرمانشاه معاون ساخت و نگهداری راههای روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: شبکه حمل و نقل شاهرگ حیاتی اقتصادی و اجتماعی کشور است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از کرمانشاه، خداداد مقبلی معاون ساخت و نگهداری راههای روستایی و فرعی از پروژه های عمرانی استان بازدید میدانی کرد و به منظور بررسی مسایل و مشکلات پایانه مرزی سومار از این پایانه مرزی بازدید کرد و گفت: موانع موجود در تکمیل زیرساخت های مرز سومار باید هر چه زودتر برداشته شود و بستر مناسبی برای صادرات و واردات فراهم باشد.

وی افزود: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در حوزه وظایف خود ۲ وظیفه بزرگ را برعهده دارد و به صورت روزمره این اقدامات را انجام می‌دهد؛ وظیفه اول در حوزه حمل و نقل است که تولید در کشور از انتقال مواد اولیه تا عرصه محصول نیاز به حمل و نقل دارد و رساندن هر محصول به دست مصرف کننده داخلی یا صادرات آن با کمک حمل و نقل انجام می‌شود.

مقبلی گفت: هر اقتصادی که در دنیا به شکوفایی رسیده با استفاده از دانش حمل و نقل و برنامه ریزی افتصادی بوده است و در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با برنامه ریزی و استفاده هدفمند نسبت به پویایی اقتصاد کشورمان اقدام کرده ایم.

معاون ساخت و نگهداری راههای روستایی و فرعی افزود: دومین وظیفه خطیر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، نگهداری از محورهای مواصلاتی کشور است که شاهرگ حیاتی اقتصادی و اجتماعی کشور هستند.

وی با اشاره به اینکه کارآمد بودن سیستم‌های مرتبط حمل و نقل، نقش استراتژیکی در توسعه متوازن بخش‌های مختلف و ارتقای بهره‌وری ملی دارد، افزود: قدرت و سرعت در شبکه‌های حمل و نقل فرصت‌های بیشتری برای توسعه صادرات در هر منطقه ایجاد می‌کند و یکپارچگی تولید و مصرف در هر کشور به سهولت دسترسی بین تولیدکننده و مصرف‌کننده نهایی در مناطق مختلف آن بستگی دارد.

مقبلی یادآور شد: در تمام جلسات استانی اهمیت وظیفه خدمت رسانی را به همکاران گوشزد کرده ام و این در حالی ست که راهداران وظیفه دارند در حفاظت از جان و مال هموطنان به صورت شبانه روزی ایفای نقش کنند.

مقبلی افزود: تصادفات جاده ای یک بحران است که جان و مال مردم را تهدید می کند و با تدابیر اندیشیده شده در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مانند رفع نقاط پرحادثه، ایمن سازی محورهای مواصلاتی، اجرای طرح سراسری پویش همراهان سفر و... به دنبال کاهش چشمگیر تصادفات جاده ای هستیم.

وی بیان کرد: سردار شهید سلیمانی مدیریت را به دو شکل تعریف می‌کرد که در شیوه نخست می‌گویند برو کار را انجام بده ولی در شیوه دوم می‌گویند بریم کار را انجام دهیم و با شیوه دوم در کنار همکاران، مشاوران و پیمانکاران می توانیم بهترین مدیریت را انجام دهیم و به هدف دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/