شناسهٔ خبر: 107763 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ترانزیت بالغ بر ۳۱۴هزار تن کالا از استان گیلان در سال۱۴۰۰

پایانه مرزی آستارا طی ۱۲ ماهه سال گذشته ۳۱۴هزار و۶۷تن كالا ازاستان ترانزيت گرديده است كه از اين مقدار ۲۸۹هزار و۳۹۲تن از مرز آستارا و۲۴۴۲هزار و۶۷۵تن از مرز انزلي ترانزیت شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از گیلان فریبرز مرادی، مدير كل راهداری و حمل و نقل جاده ای در نشست كار گروه ترانزيت گفت: طی ۱۲ ماهه سال گذشته ۳۱۴هزار و۶۷تن كالا ازاستان ترانزيت گرديده است كه از اين مقدار ۲۸۹هزار و۳۹۲تن از مرز آستارا و۲۴۴۲هزار و ۶۷۵تن از مرز انزلي ترانزیت شده است.

مرادی در ادامه انواع جو و ورق گالوانیزه را عمده ترين کالاهای ترانزيت شده طي مدت ياد شده ذکر کرد.

وي سپس خاطر نشان کرد: در اين مدت ۱۴۷هزار و۷۲تن كالا از مرز آستارا وارد كشور گرديده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰درصد رشد داشته، عمده كالاهاي وارداتي مرز آستارا در سال گذشته نیز انواع تخته بوده است

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اظهار داشت: طي اين مدت همچنين بالغ بر۹۱۶هزار تن كالا از اين مرز صادر گرديده كه نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹، ۳درصد رشد داشته است، میوه و تره بار  نیز عمده كالاهاي صادر شده از مرز آستارا در سال گذشته بودند.

مرادی در ادامه با اشاره به میانگین تردد روزانه۲۹۷دستگاه کامیون از مرز آستارا افزود: ۵۱هزار و ۲۲۵دستگاه كاميون طی این مدت به مرز آستارا  وارد و۵۷هزار و ۳۰۸دستگاه کامیون نیز ازاین مرز خارج شده اند.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح وضعیت دوازده ماهه مسافر از مرز آستارا پرداخت، گفت: تا اسفند ماه سال گذشته با میانگین تردد روزانه ۳۷۶ نفر مسافر حدود ۱۳۷هزار و ۲۸۹ مسافر از مرز آستارا تردد نموده اند که از این تعداد ۶۴هزار و ۷۰۱ نفر مسافر وارد و ۷۲هزار و ۵۸۸ نفر مسافر نیز از این مرز خارج شده اند.

شایان ذکر می باشد ۴شركت حمل و نقل بين المللي كالا ۱ شرکت حمل و نقل بین المللی مسافر و ۱۷۰ نمايندگي شركتهاي حمل و نقل بين المللي كالا درحال حاضر در استان گيلان مشغول فعاليت مي باشند.

انتهای پیام/