شناسهٔ خبر: 107777 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر اعلام کرد:

تخلیه‌و‌بارگیری ۵۰ میلیون تن کالا در بنادر بوشهر در سال ۱۴۰۰/ بازنگری قراردادهای سرمایه‌گذاری در جهت حمایت از بخش خصوصی

بندر بوشهر سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر در تشریح مهمترین اقدامات این اداره کل در سال۱۴۰۰، از تخلیه و بارگیری ۵۰ میلیون تن کالا خبر داد و گفت: در سال جاری یکی از مهم‌ترین اهداف جذب سرمایه بخش غیردولتی به میزان ۱۰۰۰ میلیارد ریال است.

 به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد شکیبی نسب، سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر درباره مهم ترین اقدامات بندری و دریایی بوشهر در سال ۱۴۰۰، اظهار داشت: در این مدت ۵۰ میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی در بنادر بوشهر تخلیه و بارگیری شد که از این میزان ۱۰ میلیون و ۹۳۷هزار و ۹۴۰ تن مربوط به کالاهای غیرنفتی و ۳۹میلیون و ۷۷۱هزار و ۶۱۹ تن مربوط به کالاهای نفتی بود.

وی افزود: در همین مدت حجم تخلیه و بارگیری کانتینر در بنادر استان ۲۱۲ هزار و ۶۹۰ TEU بوده که از این میزان تعداد ۱۳۷ هزار و ۲۴۰ TEU متعلق به کانتینر پر و تعداد ۷۵ هزار و ۴۵۰ TEU کانتینر خالی است.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ تعداد شناورهای ورودی به بنادراستان ۷ هزار و ۸۲۵ فروند بود که از این میزان تعداد ۲ هزار و ۱۱۹ فروند مربوط به شناورهای بالای ۱۰۰۰ تن و تعداد ۵ هزار و ۷۰۶ فروند مربوط به شناورهای زیر ۱۰۰۰ تن بود، خاطرنشان کرد: همچنین تعداد شناورهای خروجی از بنادر استان نیز  ۷ هزار و ۶۹۶ فروند بود که از این میزان ۲ هزار و ۵۹ فروند مربوط به شناورهای بالای ۱۰۰۰ تن و تعداد ۵ هزار و ۶۳۷ فروند آن مربوط به شناورهای زیر ۱۰۰۰ تن بود.

شکیبی نسب در رابطه با جابجایی مسافر از بنادر استان نیز، عنوان کرد: حجم جابجایی مسافر در سال گذشته ۲۳۸ هزار ۹۳۱ نفر بود که از این تعداد ۱۱۹ هزار و ۸۸۴ نفر مربوط به مسافران ورودی و ۱۱۹هزار ۴۷ نفر مربوط به مسافران خروجی بود.

مهم ترین اهداف حوزه دریایی

وی در خصوص مهم ترین اهداف حوزه دریایی بوشهر در سال ۱۴۰۱، بیان کرد: تدوین طرح عملیات دریایی برای اسکله های ملکی در بندر بوشهر به میزان ۱۰۰ درصد، ساماندهی شناورهای فاقد هویت به میزان ۱۰۰ درصد، برگزاری مانور استانی جستجو و نجات و مقابله با آلودگی ودرج کد QR روی تمامی پلاک شناورها به میزان ۳۰ درصد بخشی از مهم ترین اهداف حوزه دریایی بوشهر در سال جاری است.

اهم اهداف حوزه بندری

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر در خصوص مهم ترین اهداف حوزه بندری نیز، اعلام کرد: جذب سرمایه گذاری بخش غیردولتی به میزان ۱۰۰۰ میلیارد ریال، بازنگری قراردادهای سرمایه گذاری به دلیل تغییر شرایط اقتصادی در جهت حمایت از بخش خصوصی، برنامه ریزی در راستای ایجاد رویه ترانزیت خارجی از بندر گناوه در زمینه توسعه فعالیت های تجاری و افزایش ظرفیت پایانه مسافر دریایی بنادر تابعه استان بوشهر به میزان ۱۷۵ هزار نفر بخشی از مهم ترین اقداماتی است که در دستور کار قرار خواهد داشت.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، شکیبی نسب ادامه داد: ارتقاء توان عملیاتی بندر بوشهر از طریق رشد نرم های عملیاتی از ۱۱ به ۱۴ درصد، ارتقاء سطح ایمنی بندری در بنادر استان از ۱۵ به ۱۶ درصد، توسعه دولت الکترونیک از ۷۰ به ۸۰ درصد، مکانیزه کردن کامل کنترل تردد کامیون ها در بندر بوشهر و اجرای کامل آیین نامه تردد اشخاص و وسایل نقلیه موتوری به میزان ۱۰۰ درصد بخش دیگری از اهداف مهم حوزه بندری بوشهر در سال ۱۴۰۱ است.