شناسهٔ خبر: 10781 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بازدید هیات اقتصادی قزاقستان از بندر امیرآباد

هیات اقتصادی قزاقستان هیات اقتصادی قزاقستان به سرپرستی معاون استاندار منگستائو از بندر امیرآباد بازدید کردند .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تیم اقتصادی قزاقستان را مسئولان محلی ادارات شیلات،کشاورزی و مدیر کل فرودگاه منگستائو و چندی از شرکت های بازرگانی منگستائو و مسئولان استانی و شهرستانی مازندران همراهی می کردند.

مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد در این دیدار به ظرفیت و امکانات این بندر اشاره کرد و گفت: بندرامیرآباد تنها بندر کانونی و نسل سوم کشور است که با اتصال به شبکه سراسری راه آهن و ۱۶ کیلومتر شبکه ریلی داخلی در مسیر کریدور شمال – جنوب قرار گرفته است.

خدمتگزار در بخش دیگری از سخنان خود به اولویت های سرمایه گذاری در بخش های خدماتی،صنایع و نفتی اشاره کرد و افزود: اراضی وسیع پشتیبانی به میزان ۱۰۶۰ هکتار در دسترس است که در راستای افزایش سرمایه گذاری داخلی و خارجی به ۲۱۲۰ هکتار در طرح توسعه بندرامیرآباد در حال افزایش است .

وی در ادامه سخنان خود در بخش توسعه سرمایه گذاری به افزایش ۶ میلیون تن در سال ظرفیت سیلوی غلات تا یک سال آینده خبر داد و گفت:بندرامیرآباد با دارا بودن ۹ پست اسکله برای تخلیه و بارگیری دارای نرم تخلیه غلات۳۰۰ تن در ساعت که در حال افزایش به ۶۰۰ تن در ساعت است.

مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد به حمل و نقل دریایی بین بندر امیرآباد و قزاقستان به ویژه بندر آکتائو اشاره کرد و افزود : از سال ۲۰۱۰ تاکنون همواره میزان واردات و صادرات دریایی با کشور قزاقستان در حال افزایش است .

در ادامه سرپرست هیات قزاقستان با بیان اینکه یک فروند کشتی غلات در آینده نزدیک از بندر آکتائو به بندر امیراباد اعزام می شود تاکید کرد ؛ مسئله اصلی در حمل و نقل دریایی بین دو کشور بحث حمل و نقل غلات است که تلاش می کنیم از طریق دو بندر آکتائو و امیرآباد این کار صورت گیرد .

معاون استاندار منگستائو امضای تفاهم نامه در زمینه های شیلات،طیور،محصولات غذایی،مراودات نفتی و ایجاد خطوط پروازی بین آکتائو و ساری را از برنامه های کاری سفر به استان مازندران عنوان کرد.

 در ادامه هیات اقتصادی قزاقستان از ظرفیت و امکانات بندرامیرآباد بازدید کردند . هیات اقتصادی مازندران نیز به سرپرستی استاندار مازندران چندی پیش به بندر آکتائو قزاقستان سفر کردند./

نظر شما