شناسهٔ خبر: 107814 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

افزایش محسوس دما در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل/ بارش پراکنده باران در برخی از استان‌ها/ انتقال توده گرد و خاک کشور عراق به ایران از روز سه‌شنبه

هوا شناسی - آفتابی کارشناس سازمان هواشناسی از افزایش محسوس دما به طور موقتی در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل خبر داد و گفت: روز سه‌شنبه و چهارشنبه افزایش وزش باد روی کشور عراق، سبب خیزش گرد و خاک و انتقال آن به غرب کشور پیش‌بینی می‌شود.

امین حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با تشریح آخرین وضعیت جوی کشور، گفت: امروز، یکشنبه، ۲۱ فروردین ماه، برای دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های سمنان و شرق تهران، مازندران،‌ گلستان،‌خراسان شمالی و نقاطی از خراسان رضوی رگبار پراکنده، رعد و برق و گاهی وزش باد شدید خواهیم داشت. 

وی افزود:‌ در برخی از مناطق شرق و جنوب شرقی کشور نیز تندباد را پیش‌بینی می‌کنیم و گاهی این تندباد ایجاد گرد و خاک خواهد کرد. 

کارشناس سازمان هواشناسی کشور برای جنوب غرب و غرب کشور نیز گرد و خاک را پیش بینی و عنوان کرد: در این مناطق گرد و خاک سبب کاهش دید شده و آسمان غبار آلود است. 

نقشینه با بیان اینکه روز دوشنبه در بیشتر مناطق کشور جوی آرام حاکم خواهد شد،‌ گفت: در ارتفاعات غرب و جنوب غرب اما وزش باد و در نوار جنوبی کشور تندباد رخ می‌دهد و خلیج فارس و دریای عمان نیز مواج و متلاطم خواهند بود.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود از روز سه‌شنبه در ارتفاعات شمال غرب، غرب و ارتفاعات البرز مرکزی، رگبار پراکنده رخ دهد، اظهار کرد: گرم‌باد جنوبی برای استان‌های ساحلی خزر و اردبیل به طور موقت موجب افزایش محسوس دما در روز سه‌شنبه خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور وضعیت جوی روز چهارشنبه و پنجشنبه را نیز تشریح کرد و گفت: طی این دو روز علاوه بر ارتفاعات البرز مرکزی در شمال آذربایجان شرقی،‌ نقاطی از آذربایجان غربی و کردستان، در دامنه‌های زاگرس مرکزی در غرب و جنوب غرب کشور و مناطقی از استان‌های غرب اصفهان،‌ فارس و بوشهر نیز بارش پراکنده را پیش‌بینی می‌کنیم.

نقشینه افزود:‌ روز سه‌شنبه و چهارشنبه افزایش وزش باد روی کشور عراق، سبب خیزش گرد و خاک و انتقال آن به غرب کشور پیش‌بینی می‌شود که کاهش کیفیت هوا و دید افقی را برای این مناطق انتظار داریم.

وی آسمان تهران در بیست و یکم فروردین ماه را صاف پیش‌بینی کرد و گفت: آسمان پایتخت امروز کاهش ابر و گاهی وزش باد شدید را تجربه خواهد کرد و آسمان تهران امشب صاف خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور خاطرنشان کرد:‌ تهران در دو روز آینده روند افزایشی دما را شاهد است، بیشینه دمای تهران امروز ۲۲، فردا ۲۷ و روز سه‌شنبه به ۲۹ درجه خواهد رسید.